Ga naar inhoud

opstartbare msDOS usb


tomvh24

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil hier een multibootsysteem opbwouwen met Masterbooter http://www.masterbooter.com bron: Multiboot systeem maken (met MrBooter)

De schijf is gepartitioneerd en de OS's zijn geïnstalleerd.

Ik heb geen diskette-station.

Ik heb mrbooter.exe en efdisk.exe op een usb stik gezet volgens volgende methoden:

BIOS-Update per USB-Stick

efdisk.exe werkt prima, maar mrbooter wil niet opstarten.

Ik heb al verschillende bootcd's en USB-stiks proberen maken met de 2 extra bestanden:

  • mrbooter.exe
  • efdisk.exe

maar zonder resultaat. Enkel efdisk.exe krijg ik werkend. mrbooter.exe doet niets.

op de website van masterbooter staat het volgende om het aanmaken van een usb disk met mrbooter.Exe:

"You can use the qemu emulator to install FreeDOS to a USB stick. You'll need the qemu emulator and a bootable FreeDOS ISO image."

Het probleem is dat ik daar eigenlijk niets van ken. Ik weet niet goed wat ik aan het doen ben.

Ik heb ook al geprobeerd om met UNetbootin en de freedos iso op de usb te plaatsen. Dat werkt maar ik weet niet waar ik dan die bestanden mrbooter.exe en efdisk.exe moet zetten.

Kan iemand mij helpen? Ik wil gewoon een CD of usb disk waarvan ik mrbooter kan opstarten.

Alvast hartelijk dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.