Ga naar inhoud

PC gaat hard blazen en er komt een alarm uit.


fmaters

Aanbevolen berichten

Sinds een week geleden heb ik problemen met mijn computer.

Eerst startte hij zichzelf uit het niets plotseling opnieuw op, nadat ik mijn computer hersteld had naar een maand geleden deed hij het even goed.

Daarna kwam hetzelfde probleem weer terug. Nu ik hem vandaag aanzette bleef het scherm zwart én op standby en de computer zelf ging hard blazen en er kwam een heel hard alarm uit. De computer ging dus niet aan, en bleef maar op het alarm en dit alarm gaat alleen maar weg als ik de computer uitzet.

Maar bij opnieuw aanzetten gebeurd precies hetzelfde.

Ik ben totaal niet handig met computers dus ik hoop dat iemand me kan helpen ?? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

I die gids staat dat je een stofzuiger mag gebruiken, DOE DIT ZEKER NIET!!! De lucht die langs de kunststoffen stofzuiger "mond" passeert genereert zeer veel statische elektriciteit, veel beter is een busje lucht wat je kan kopen bij computer winkels om het stof uit de computer te blazen.

Misschien kijk je ook beter voor een stof oplossing voor in de toekomst, er zijn op internet genoeg handleidingen te vinden over hoe je van de kousen van je vriendin stoffilters kan maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

I die gids staat dat je een stofzuiger mag gebruiken, DOE DIT ZEKER NIET!!! De lucht die langs de kunststoffen stofzuiger "mond" passeert genereert zeer veel statische elektriciteit, veel beter is een busje lucht wat je kan kopen bij computer winkels om het stof uit de computer te blazen.

Die gids is opgesteld als leidraad maar uiteindelijk dient nog altijd het gezond verstand te primeren.

Er staat dan ook nergens beschreven dat je elk component dient te stofzuigen...en ik moet er aan toevoegen dat ik tot op heden nog geen fratsen ben tegengekomen.

Als je een spuitbusje verkeerd hanteert kan je ook schade veroorzaken door het drijfgas...net zoals je schade kan veroorzaken met perslucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gids is opgesteld als leidraad maar uiteindelijk dient nog altijd het gezond verstand te primeren.

Er staat dan ook nergens beschreven dat je elk component dient te stofzuigen...en ik moet er aan toevoegen dat ik tot op heden nog geen fratsen ben tegengekomen.

Als je een spuitbusje verkeerd hanteert kan je ook schade veroorzaken door het drijfgas...net zoals je schade kan veroorzaken met perslucht.

Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, maar ik zou iedereen afraden een stofzuiger te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals bij de meeste dingen is "trop" teveel :thumpdown:.

Als je een stofzuiger of dergelijke gebruikt zorg dan in elk geval dat je geen fysiek contact maakt met de PC, inderdaad is statische elektriciteit een risico. Zorg trouwens dat je zelf niet statisch geladen bent als je aan een PC werkt.

In het algemeen, ga zo voorzichtig mogelijk te werk en gebruik niet meer "brute kracht" dan nodig om je doel te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.