Ga naar inhoud

PC start niet op (zwart) scherm blijft hangen


Eddy1960

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier en ben een leek op pc gebied. Nu heb ik een probleem dat regelmatig terug komt en dat is als ik de pc opstart dat die blijft hangen (haperen) waar het scherm zwart is en de balkjes lopen met daar onder microsoft corporation. Als ik de pc dan terug uit zet (of stekker uit trek) en opnieuw probeer en dan enter druk lukt het wel maar soms moet ik dat meer maals doen. Soms is het enkele dagen dat het niet gebeurd en dan inneens gebeurd het weer en de laatste tijd gebeurd het meer en meer. Zou er iemand me kunnen helpen? Hou er rekening mee dat ik nog een leek ben.

Eddy1960

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan eerst eens kijken of er geen probleem is met de harde schijf.

Je gaat naar Start - Deze Computer,vervolgens klik je met de rechtermuisknop op uw HD en je kiest daar voor eigenschappen.

In het venster dat nu opent klik je op de tab Extra en daar kies je de optie bij Foutcontrole " Nu Controleren "

Je zet nu een vinkje bij Beschadigde sectoren zoeken en repareren.

Je klikt nu op starten en dan zal u gevraagd worden om de pc te herstarten.

Als hij nu terug opstart zal hij een schijfcontrole uitvoeren en deze indien nodig herstellen.

Let wel dat dit even kan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean-Pierre, als ik de dvd opstart dan vraagt hij om te instaleren, is dat de bedoeling ik zie nergens iets staan van herstel of dergelijke of ben ik verkeerd bezig? Sorry ik ben maar een leek en heb schrik om iets verkeerd te doen. Alvast al bedankt voor uw moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ochtend nog een beetje zitten proberen, ik heb de pc opgestart de cdrom in de pc gebracht pc terug opgestart op f8 ingedrukt dan kwam er een blauw scherm waar ik 3 keuzes had om op te starten heb gekozen voor cdrom opstartherstel uitgevoerd, maar de problemen zij nog niet weg.

Link naar reactie