Ga naar inhoud

Windows Live Mail vervangen door Windows Live mail essentials beta


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb enkele vragen: Ik gebruik tot heden Windows live mail maar zou dit graag vervangen door Windows live mail essentials Beta.

1) Moet ik dan eerst Windows live mail verwijderen of kan ik ze naast elkaar draaien?

2) Als ik toch eerst Windows live mail verwijder, worden dan de oude opgeslagen mails en contacten erkend in de nieuwe Windows live mail Beta?

3) Ik heb gemerkt dat je de oude versie enkel kan verwijderen door Windows live essentials (het volledige pakket) van de computer te verwijderen. Je hebt niet de keuze om bepaalde programma's te behouden zoals bv: Windows live photo gallery en Windows live Messenger.

4) Is er een bepaalde map waar de mails en contactpersonen worden opgeslagen zodat ik ze zo eventueel kan terug zetten?

Met vriendelijke groeten,

Gery Daelemans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Live Mail (Windows Live)

Windows Live Mail slaat het e-mailarchief (inlusief de agenda en RSS-feeds) standaard op in de map Windows Live Mail. Onder Windows XP is deze map terug te vinden op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\ en onder Windows Vista/7 op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\. Elk e-mailbericht, contactpersoon of RSS-feed wordt afzonderlijk opgeslagen, er is dus geen sprake meer van één database-bestand. Maak een back-up van de map Windows Live Mail door deze met behulp van de Windows Verkenner te kopiëren naar een veilige locatie. De back-up kan na herinstallatie van Windows en Windows Live Mail weer worden teruggezet. Het is echter beter Windows Live Mail (via de ALT-toets, Extra, Opties, tabblad Geavanceerd, knop Onderhoud, knop Archiefmap) te laten verwijzen naar een databasemap op een andere partitie, zeker wanneer er nog een systeemback-up gemaakt gaat worden. De database kan eventueel ook vanuit Windows Live Mail zelf worden geëxporteerd via de ALT-toets (voor het tonen van de werkbalk), Bestand, Exporteren.

Ik ben bijna zeker dat je Windows Live mail eerst moet verwijderen.

Dit kan je doen in configuratiescherm / programma

Lees verder ook dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.