Ga naar inhoud

Windows XP repareren.


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik weet al langer dat mijn windows xp sp3 ergens beschadigd is, in firefox hebben sommige knoppen in forums icoontjes van plaatjes die ik onlangs bekeken heb en bijvoorbeeld kan ik geen plaatjes meer invoegen in de e-mail, ik krijg dan een leeg scherm waar ik anders in mijn afbeeldingen zou moeten komen.

Op zich niet zo een probleem maar na een spel geinstalleerd te hebben ( die het niet deed ) start mijn computer veel trager op, ook kreeg ik het BSOD scherm steeds vaker bij het opstarten.

Ik heb de contacten van mijn grafische kaart schoongemaakt en de MBR opnieuw geinstalleerd en het opstarten gaat al wat sneller en de BSOD medingen zijn weg.

Maar nog start mijn computer te traag op volgens mij, het windows muziekje kraakt en stoort ervan bij het opstarten, zoveel moet de processor rekenen, na 4.5 minuten is hij opgestart.

Ik heb al zo een beetje alles geprobeerd maar niks help er tegen, ik vermoed dat windows meer beschadigt is geraakt.

Nou wil ik eigenlijk windows repareren met de xp installatie cd maar ik zou graag willen weten wat er dan gebeurt met de rest van mijn programma's, gaan ze het nog wel doen daarna?

Wat zijn de effecten ?

Dus opstarten met XP en de keuze R doen van repair.

Ik wil het echt zeker weten want ik heb niet zo veel zin om al mijn programma's weer te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou eigenlijk weten ( excuus voor de lange intro van de vraagstelling ) of met de herstel functie van windows echt geen andere programm's beschadigd kunnen raken.

In de tussentijd heb ik het er op gewaagd en windows kunnen herstellen.

Hierbij had ik weer een ander probleem met het activeren van windows, daarom heb ik een ander topic gestart.

Ik had dit topic even als opgelost moeten markeren, want alles is weer ok nu.

Een virus was het niet, windows was beschadigd naar ik vermoed.

Wel een belangerijke conclusie is dat explorer 8 in veilige modus geinstaleerd moet worden voordat windows xp SP3 geactiveerd kan worden.

Dus met XP repareren, met eerst formatteren zal dit niet zo zijn.

Bij deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

God dank.

Ik ben altijd wat angstig met dit soort dingen, bang om data te verliezen ed.

Dit is ook de eerste keer dat ik windows herstel.

Na ik begrijp krijg je ook altijd niet de mogelijkheid om te herstellen, als windows te corrupt is krijg je dat scherm niet waar je r kan drukken voor herstel.

Ik had dit gisteren ook met mijn andere pc, maar plots kreeg ik wel dit scherm nadat ik escape had gedrukt.

Raar.

Dat was de pc waar de rom speler het niet deed, er was geen enkele oplossing voor te vinden op het web, ook bij jullie niet.

Ik heb echt alles geprobeert wat maar kan om hem te laten werken.

Gisteren heb ik het ding netzo lang opgestart en uitgezet met een tweede rom drive erbij totdat hij opeens de rom wel zag en hij het wel deed, ( ook de sata aansluitingen steeds veranderd )

Toen las hij wel een cd, maar wel op de tweede rom speler.

Ik dacht dat het goed was, maar na het opnieuw opstarten herkende deze weer de cd's niet, terwijl de drive wel goed was.

Daarna heb ik weer het truukje herhaalt waarna ik toch xp kon herstelle.

Maar dat holp ook niets, weer gedonder.

Na de schijf er volledig goed te hebben geformatterd lijkt het ok te zijn, waar dat nou aan lag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is de oorzaak van dergelijke "mankementen" niet te achterhalen en is het een proces van "trial and error" tot het probleem is opgelost.

Als ik het goed begrepen heb, zijn je beide xp pc's nu weer in orde?

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.