Ga naar inhoud

extentie ".dat"


Aanbevolen berichten

Hallo, DOC-DOCX , JPG- JPEG, PDF enz enz enz zijn extensies die gekoppeld zijn aan (een) programma(s) .

De extensie ---.DAT is aan geen enkel programma gekoppelt en bestaat al in het oeroude pure DOS-tijdperk. Wat wil zeggen dat een DAT-file vanalles kan zijn.

Als je afzender betrouwbaar is , open eens in kladblok , of verwijder DAT en open eens in WORD.

Deze file eens extra scannen met je anti-virus kan zeker geen kwaad.

Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar ooit heb ik eens iets gelezen dat sommige e-mail-programmas de extensie DAT toevoegen aan een "attached-file" als het er niet goed mee overweg kan.

De mensen van het forum hier weten er misschien veel meer over.

Beste is misschien vragen aan de afzender met welk programma hij dat "attached-file" gemaakt heeft.

aangepast door Guy
Link naar reactie
Delen op andere sites

aan clarckie,

e-mail van een vertrouwde persoon, maar die heeft het waarschijnlijk ook van iemand anders gekregen en mijn vraag blijft waarom twee extensies, ik kan kiezen tussen koffie en thé maar een pc kan tot heden niet zelf kiezen dus .docx en .dat, dat is iets wat ik niet begrijp twee voor één file

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijke oplossing vindt je in onderstaande link.

How to Open a DAT File in Word | Chron.com

Om het probleem mogelijk te voorkomen zou diegene die de e-mail verstuurd moeten controleren of het bericht in html of tekts zonder opmaak staat.

Dat zou html moeten zijn volgens de uitleg in deze link. Zie ook onderstaande afbeelding.

post-23245-1417705818,2701_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.