Ga naar inhoud

internet plaatsen op laptop


jpdt

Aanbevolen berichten

Hoi ,

Ben nieuw op dit forum en tracht voor volgend probleem een oplossing te vinden daarmijn PC kennis niet ver genoeg reikt hiervoor .:bawling:

Mijn provider is telenet en ik maak gebruik van :

1. digitale interactieve TV .

2. internet via kabel op mijn pc boven .

Hiervoor beschik ik over modem en switch en alles werkt perfect .

Nu heb ik de laptop van een familielid overgenomen én , om géén kabels te moeten trekken heb ik deze morgen mij een "homeplug systeem dLan 200 AV starterkit -devolo " aangeschaft werkend via de elektriciteitstopcontacten om beneden ook te kunnen internetten .

Hierbij heb ik één adapter aangesloten aan de switch én stopcontact . Via de andere stopcontacten in huis heb ik blijkbaar perfect verbinding want de groene lampjes op de adapters branden doch ik krijg géén internetverbinding op mijn laptop beneden .

Vraag 1.

Welke handelingen bij de instellingen van de laptop dienen uitgevoerd om (veilige ) verbinding te krijgen ?

Vraag 2.

Kan ik met de beschikbare hardware een netwerk opzetten en eventueel hoe ?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft ,

stroom komt binnen in mijn meterkast - 3 tellers ( dag , avond en nachttarief ) en zie daar géén lekschakelaar . Ik denk , en ben vrijwel zeker dat ik 3 fasen heb . Weet wel niet of dit mijn probleem kan zijn !

Wanneer ik mijn UTP kabel , verbonden met Pc boven ( werkt perfect ) uit de switch trek én daar mijn laptop op aansluit heb ik ook géén internetverbinding !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello ,

effe gebeld naar installateur en beschik over een 3 fase installatie . Blijkbaar ( volgens Talder ) ondersteunt de 200 AV 2 en 3 fase installaties zodat mijn probleem waarschijnlijk aan het aanvinken van de juiste instellingen op de laptop ligt . Durf daar niet al te veel aan prutsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.