Ga naar inhoud

ip veranderen


Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

een vraag aan alle vb.net of cmd mensen. Zeer belangrijk, het is namelijk voor men GIP (EINDWERK VAN ALLE VAKKEN)

Hoe kan ik doormiddel van vb.net, vb6 of cmd code mijn ip veranderen?

Iemand enig idee? normaal kan het met cmd door: ipconfig /renew te gebruiken maar hier krijg ik steeds de melding :The operation failed as no adapter is in the state permissable for this operation.

Wat bedoelen ze? Kan het zijn omdat ik al op internet ben aangesloten dat ik dit eerst moet afzetten en dan moet proberen ofzo? of heeft iemand soms een vb.net programma waarmee dit kan en waaar ik ook code uit kan knippen?

THX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

krijg je hetzelfde als je eerst ipconfig /release ingeeft (daarmee geef je ze normaal eerst vrij) of heb je een fixed ipadres zelf ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in het cmd venster /renew ingeeft, word er automatisch eerst een release gedaan.

In VB6 kan je daarvoor de instructie shell "ipconfig /renew" gebruiken.

Hierdoor gaat het cmd venster open, het ip vernieuwt en het venster sluit weer.

In VB.Net (VS2005) heb je extra opties gebruik je Shell("ipconfig /all", AppWinStyle.NormalFocus, True, 5000)

[b]Shell[/b](ByVal [b]PathName [/b]As String, Optional ByVal [b]Style [/b]As Microsoft.VisualBasic.AppWinStyle = MinimizedFocus, Optional ByVal [b]Wait [/b]As Boolean = False, Optional ByVal [b]Timeout [/b]As Integer = -1)

Parameters:
[b]PathName[/b]: Required. String. Name of the program to execute, together with any required arguments and command-line switches. Pathname can also include the drive and the directory path or folder.If you do not know the path to the program, you can use the My.Computer.FileSystem.GetFiles Method to locate it. For example, you can call My.Computer.FileSystem.GetFiles("C:\", True, "testFile.txt"), which returns the full path of every file named testFile.txt anywhere on drive C:\.[b]
Style[/b]: Optional. AppWinStyle. A value chosen from the AppWinStyle Enumeration specifying the style of the window in which the program is to run. If Style is omitted, Shell uses AppWinStyle.MinimizedFocus, which starts the program minimized and with focus[b].
Wait[/b]: Optional. Boolean. A value indicating whether the Shell function should wait for completion of the program. If Wait is omitted, Shell uses False.
[b]Timeout[/b]: Optional. Integer. The number of milliseconds to wait for completion if Wait is True. If Timeout is omitted, Shell uses -1, which means there is no timeout and Shell does not return until the program finishes. Therefore, if you omit Timeout or set it to -1, it is possible that Shell might never return control to your program.

Hopelijk kan je ermee verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een /renew gaat normaal voor alle gekende adapters het ipadres vernieuwen.

Als het systeem dan een adapter vraagt, kan dit betekenen dat er geen enkele adapter gekend is.

In dit geval zou ik alle netwerkverbindingen verwijderen, de installatie van alle netwerkkaarten controleren en dan de gewenste netwerverbindingen opnieuw aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.