Ga naar inhoud

Outlook Express en Windows Live mail beiden gebruiken. Is dat mogelijk?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb hier even een windows xp-pc.

Daarop staat standaard Outlook Express geïnstalleerd en wordt zeer vaak door de gebruiker gebruikt.

Ik heb gelezen dat Windows Live Mail beter en veiliger is.

Daarom heb ik Windows Live Mail geinstalleerd op die Windows xp-pc. Vanaf het moment dat ik Windows Live Mail installeerde, vroeg Windows Live Mail keurig of hij de Outlook Express-account mocht importeren. Dat is keurig gelukt.

Maar nu heb ik wel 2 email programma's (met dezelfde berichten).

Ik wil aan de gebruiker de keuze laten of hij Outlook Express verder blijft gebruiken of Windows Live Mail.

Mag ik die 2 gewoon laten staan? Als hij Windows Live Mail gebruikt (op mijn aanraden), en hij klikt niet meer op het icoon van Outlook Express op het bureaublad, worden de mails dan niet meer binnengehaald?

Het betreft geen webmail account, maar account met in.telenet en uit.telenet, dus echte inloggegevens van telenet.

Ik heb bang dat de mails dan 2x worden opgeslagen (in outlook express) en in Windows Live Mail. Of heb ik het mis? Of kan ik best de emailaccount in outlook express verwijderen voor alle zekerheid? Gaat Windows Live Mail dan nog werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook express en windows live mail zijn 2 onafhankelijke mail clients.

Outlook express maakt wel deel uit van win XP en is misschien niet apart te verwijderen.

Je kan wel alle snelkoppelingen naar outlook express verwijderen zodat er niet meer per ongeluk op geklikt wordt maar het programma zelf kan je rustig laten staan. Zolang het niet wordt opgestart, zal het ook geen mails ophalen.

De account verwijderen uit outlook express zou normaal geen invloed mogen hebben op windows live mail.

Stel ook windows live mail in als standaard mail client.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Ze zijn Outlook Express gewend. Mag die gewoon blijven staan? Vreemd is ook dat de ontvangen mails van outlook expressen windows live mail niet 100% overeenkomen. Windows Live Mail is altijd een stuk 'achter' bij controleren nieuwe mails.

Qua beveiliging, is het zo dat windows live mail veel veiliger is dan outlook express?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook express kan gewoon blijven staan.

Het "achterlopen" van windows live mail heeft misschien te maken met de ingestelde interval voor het ophalen van nieuwe mails.

Outlook express staat misschien ingesteld om elke 5 minuten te controleren op nieuwe mails terwijl dit voor windows live mail op bvb 15 minuten staat.

Windows Live Mail is veel recenter dan outlook express en het is dus logisch dat er een aantal veiligheids instellingen/maatregelen zijn verbeterd en dat Live mail dus wel veiliger is dan outlook express.

Je kan ook een virusscanner gebruiken met een optie om mails te scannen, dan is de veiligheid van de mails altijd verzekerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.