Ga naar inhoud

Extern scherm heeft op veel resoluties zwarte randen.


Aanbevolen berichten

Hey.

Ik heb een MacBook Pro met resolutie 1400*900. Aangezien ik in de richting Architectuur zit moest ik Windows 7 installeren om de lessen Autocad te volgen. In deze richting moet je veel tekenen, dus kocht ik mezelf een extern scherm om meer werkruimte te hebben.

Maar wanneer ik dit scherm aansluit via een HDMI kabel, zijn de passende resoluties uitgerokken. En de grootste resoluties hebben zwarte randen aan de zijkant, dus sluit het niet mooi aan met het scherm.

Enig idee om dit op te lossen ?

Mvg,

Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was. Ik koos namelijk al voor de optie uitbreiden: mijn laptop links, extern scherm rechts. Met de gewenste resoluties. Als ik voor het extern scherm de grootste resolutie neem, is deze volledig, maar sluit het niet mooi aan de met het scherm zelf; het vertoont een zwarte rand. Deze zou ik graag wegwerken.

mvg

Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de resolutie in te stellen op de ideale waarden voor dat scherm in niet wat maximaal mogelijk is via het besturingssyteem of grafische kaart.

Kijk anders eens in de handleiding van het scherm of je het beeld niet kan "uitrekken" met de knoppen op het scherm zelf ipv via de scherminstellingen van je besturingssyteem.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.