Ga naar inhoud

Laptop, Medion Akoya Aldi openvijzen.


Poike

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb al een kleine twee jaar een laptop, merk Medion Akoya. Deze had de laatste maanden last van een sputterende ventilator en nu twee weken geleden heeft de grafische kaart het begeven, hoogstwaarschijnlijk omwille van de oplopende temperatuur.

De eerste reactie zou nu natuurlijk zijn dat dit een garantie geval is, maar aangezien ik al een andere laptop besteld heb, wil ik me de miserie besparen waarover ik op verschillende fora al zoveel gehoord heb in verband met de service van Medion. Ik ben trouwens al beginnen prutsen aan die laptop, dus ja.. smile.gif

Nu zou ik toch willen proberen om de laptop alsnog te recupereren en ben dus begonnen met deze open te vijzen. Ik heb nu ijverig alle schroeven aan de onderkant verwijderd, maar buiten een beetje speling op het onderste paneel lijkt het geheel nog stevig in elkaar te zitten. Ik heb ook het toetsenbord eens verwijderd, maar daaronder zie ik geen schroeven zitten.

Vandaar mijn vraag: Heeft er misschien iemand ervaring met het demonteren van een Medion Akoya om me op weg te helpen om tot bij de grafische kaart te raken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb al een kleine twee jaar een laptop, merk Medion Akoya. Deze had de laatste maanden last van een sputterende ventilator en nu twee weken geleden heeft de grafische kaart het begeven, hoogstwaarschijnlijk omwille van de oplopende temperatuur.

De eerste reactie zou nu natuurlijk zijn dat dit een garantie geval is, maar aangezien ik al een andere laptop besteld heb, wil ik me de miserie besparen waarover ik op verschillende fora al zoveel gehoord heb in verband met de service van Medion. Ik ben trouwens al beginnen prutsen aan die laptop, dus ja.. smile.gif

Nu zou ik toch willen proberen om de laptop alsnog te recupereren en ben dus begonnen met deze open te vijzen. Ik heb nu ijverig alle schroeven aan de onderkant verwijderd, maar buiten een beetje speling op het onderste paneel lijkt het geheel nog stevig in elkaar te zitten. Ik heb ook het toetsenbord eens verwijderd, maar daaronder zie ik geen schroeven zitten.

Vandaar mijn vraag: Heeft er misschien iemand ervaring met het demonteren van een Medion Akoya om me op weg te helpen om tot bij de grafische kaart te raken?

jammer want ik heb wel goede ervaringen met de hersteldienst .

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik ken niks van laptop maar zou deze u kunnen helpen of met google translate in het Nederlands

Het Frans is geen probleem hoor. Jammer dat het blijkbaar gaat om een model waarbij je het achterpaneel ook moet weghalen om aan de harde schijf, RAM en Wifi te kunnen. Bij mijn model is dat geen probleem, aangezien hiervoor aparte vlot demonteerbare panelen zijn voorzien. Ik zou er echter in moeten slagen om de ganse achterbehuizing los te maken, zoals ook getoond op die website, maar dat lukt bij mij toch niet op de manier als ze daar aangeven. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om voor u een handleiding te vinden.

Uw hulp wordt zeker geapprecieerd! ;-) Ik vraag me ook af hoe je bij deze site bent terecht gekomen, aangezien ik al volop "gegoogeld" had op de trefwoorden Medion, Aldi-laptop en Akoya, maar de site die u me gegeven heeft ben ik niet tegen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.