Ga naar inhoud

PC valt spontaan uit


rsca1973

Aanbevolen berichten

Sedert een tijdje gebeurd het dat mijn pc zomaar uitvalt. Ik kan hem daarna terug opstarten maar het is natuurlijk enorm vervelend.

Ik denk dat het te maken heeft met de temperatuur en heb daarom speedfan gedownload. Zelf zie ik wel dat de temperaturen te hoog zijn maar heb geen verstand over hoe en waarom.

Daarom hier wat er staat bij speedfan:

GPU: 40C

Temp1: 44C

Temp2: 94C

Temp 3: 128C

HD0: 39C

Temp1: 87C

Core: 43C

Ambient: 0C

Kan mij iemand vertellen wat er mis is? Kan het de koeling zijn?

Volgens mij kan het in ieder geval niet de videokaart zijn want deze is onlangs vernieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Heb je de pc al eens grondig ontstoft? Controleer ook eens de koeler van je cpu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rsca1973,

Heb je ooit je systeem overklokt gehad?

Je core voltage lijkt me veel te hoog, het is meer dan 2.080 Volt, dat zou tevens een aanwijzing kunnen zijn dat je cpu overhit geraakt en door een thermische beveiliging word je cpu uitgeschakeld om verdere schade te voorkomen.

Download (Klik)CPU-Z en kijk eens welke waarde dit programma weergeeft, desnoods maak je er een screenshot van en plaats het in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij heeft er ook eens naar gekeken en heeft hem nog eens beter uitgestoft. Hij zei dat ik ook eens onder de ventilator moest blazen want dat daar nog veel stof zat.

Maar ik heb dus gedaan zoals je gevraagd hebt. Hier dus de printscreen:

post-26060-1417704567,9196_thumb.jpg

In ieder geval heb ik hem nooit overklokt.

aangepast door rsca1973
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even wat specificaties van je processor gaan opzoeken.

post-24526-1417704568,2973_thumb.png

Wat hier rood omlijnd is zijn de waardes waaronder je cpu normaal hoort te werken. :hmmmm:

Jou cpu werkt om en bij de 2.0 volt wat toch wel een heel verschil is.

Hoe gaat het nu de cpu koeler beter ontstoft is?

Bij diverse pentium 4 processor is het niet altijd mogelijk om de processor temperatuur via een programma uit te lezen.

Kun je eens controleren in je BIOS of je daar de temperatuur kunt uitlezen van je processor.

Daar vind je tevens het voltage terug waaronder je cpu werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc heeft gisteravond de ganse avond gedraaid en is niet uitgevallen. Als ik wel de temperatuur ga lezen met Speccy, dan geeft hij nog altijd een 80° of meer bij het moederbord.

Hoe moet ik dat gaan nakijken in mijn BIOS. Ben daar nog nooit naartoe geweest omdat ze me altijd hebben gezegd dat ik daar moest uitblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pc opstart druk je herhaaldelijk op de Del toets om in de BIOS te komen.

In het POST scherm word tevens vermeld met welke toets men de BIOS kan openen, meestal staat er

Press XXX to run setup

post-24526-1417704568,3459_thumb.png

Met de ◄ ► toetsen navigeer je tussen de verschillende tabbladen.

Met de ▲ ▼ toetsen selecteer je op een tabblad een item.

Met de Enter toets open je een submenu als dat voorhanden is voor het geselecteerde item waarin je een keuze kun maken voor die bepaalde instelling.

Met de -/+ toetsen of de ▲ ▼ toetsen wijzig je een waarde voor het geselecteerde item.

Met de Esc toets verlaat je het submenu.

Om de gemaakte wijzigingen op te slaan druk op de F10 toets en bevestig om de BIOS te verlaten.

Al deze aanwijzigingen vind je terug in de bij mij blauw/groen gekleurde balk van het BIOS scherm.

Mocht je het niet aandurven, vraag dan een vriend of kennis om je te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.