Ga naar inhoud

pc valt uit tijdens spelen van zwaardere games


Gast

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik zit met een zeer vervelend probleem.

Als ik een zwaarder spel wil pelen, zoals cod:black ops of maffia 2, dan valt mijn pc na een tijdje uit. Die tijd varieert altijd. Als ik counter strike of fifa 11 speel gebeurt dit niet. Ik heb mijn temperaturen bekeken tijdens het gamen en de hoogste is rond de 55°.

Dit zijn mijn specificaties:

Windows 7 Ultimate 64 bit

Gigabyte GA-N650SLi-DS4L

4GB ram G.E.I.L.

C2D E8400

GTX 260 SLI

Hiper PSU 730 Watt

Ik heb al veel gelezen dat dit door de voeding komt, dat de voeding niet genoeg energie geeft aan de videokaarten enz...

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen krak in hardware maar ik denk dat je met een voeding van 730 Watt al een heel eind komt.

Ter controle kan je door Power Calculator de minimum sterkte van je voeding laten berekenen.

Gewoon een aantal selecties maken, vakjes aanvinken en op de knop calculate drukken.

Dit geeft een idee van hoe zwaar je voeding moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen allerhande drivers geupdate. Ook geprobeerd om Need For Speed Hot Pursuit te spelen. Dat lukte, ik heb een ruim half uur gespeeld zonder crash. Vandaag terug opnieuw Black Ops proberen.

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net Black Ops getest, weer een crash na enkele minuten...

Volgens die Calculator moet 635 Watt al voldoende zijn.

Raar dat hij niet crasht bij Hot Pursuit, dat is toch ook een zwaar spel?

EDIT: net Medal Of Honor gespeeld, zelfs na 40 minuten crashte mijn pc nog!

aangepast door youri_69
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat klopt.

Ik heb al veel gelezen erover en omdat het gaat over uitvallen van de computer, zonder automatische heropstart, is het bijna 100 % zeker mijn voeding. Ik zal dus een hersteller aan huis laten komen en hem vragen of hij een voeding kan meenemen. Dan kan ik direct testen en als het klopt, onmiddellijk zoeken naar een nieuwe.

Jean-Pierre, jouw idee zal ik zo dadelijk ook eens proberen.

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb zonet mijn videokaart losgekoppeld van mijn voeding, zodat er geen SLI meer was.

Ik heb dan Black Ops gespeeld en dat lukte, geen crash.

Wil dit nu zeggen dat mijn voeding geen SLI aankan? Of dat er iets mis is met die videokaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net getest met mijn andere videokaart, nu de andere ontkoppeld van mijn voeding. Ik speelde Black Ops en kreeg geen crash.

Kan ik nu zeker zeggen dat het aan mijn voeding ligt? En dus overgaan tot de aankoop van een nieuwe?

Ik zit dus wel goed met het aantal watt (730) maar mijn ampères op de 12V rails zijn te weinig? Dat heb ik gelezen op een site waar iemand hetzelfde probleem had als mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is de chipset driver te updaten maar het probleem is echter dat ik er geen vind voor Windows 7 enkel voor Vista en XP.

Nu in vele gevallen werkt de Vista driver ook onder windows 7 dus het is alleszins het proberen waard.

Kun je eventueel even het exacte type van je voeding geven want er zijn blijkbaar meerdere type's.

Wat ik wel vind is dat deze wel SLI ready zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.