Ga naar inhoud

Problemen naar installeren nieuwe grafische kaart


Aanbevolen berichten

Hey,

Een paar weken geleden begon ik problemen te krijgen met m'n pc. Hij viel uit telkens wanneer ik wou gamen (zwart scherm met buzz-geluid). Dit lag hoogstwaarschijnlijk aan het overheaten van mijn grafische kaart.

-->

idle: 65-70

gaming: +95°C

Daarom had ik beslist om een nieuwe grafische kaart te kopen. Deze heb ik geinstalleerd en de temperatuur daalde drastisch bij gewoon gebruik van 65-70 vroeger, naar 45-50 nu. Maar telkens ik een game opstart schiet de temperatuur de hoogte in, tot wel 95°C. Zo hoog zelfs dat hij één keer is uitgevallen met de nieuwe grafische kaart.

-->

idle:45-50

gaming: +95°c

Iemand een idee aan wat dit kan liggen? En waarom het telkens de GPU is die overheat?

Side note: na het installeren van de nieuwe GPU, gaat m'n draadloos internet ook zeer traag, met soms zware lagspikes.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens even onderstaande uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat speccy geen temperatuur uitleest van je grafische kaart.

Het kan zijn dat er niet voldoende airflow is uiteraard maar dat kun je enkel zien als je de pc opent.

Kabels die in de weg zitten zijn vaak de oorzaak van slechte airflow.

Kun je eens het exacte type van je PackardBell vermelden?

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.