Ga naar inhoud

Router probleem


Aanbevolen berichten

Beste,

IK heb 1 modem (telenet) en 3 routers (linksys routers).

Omdat de 3 linksys routers bijna allemaal dezelfde naam hebben, wil ik het SSID veranderen zodanig dat er geen verwarring kan ontstaan tussen de 3 routers.

Maar omdat te kunnen moet ik het ip adres weten maar omdat de standaart gateway meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.1 is weet ik niet goed op welke router ik nu juist bezig ben. Ik heb dan 2 van de 3 routers uitgeschakeld dat ik zeker weet op welke router ik bezig ben. Dus ik heb dan alleen mijn router rechtstreeks aan mijn telenet modem verbonden, maar als ik naar het ipadres van de standaartgateway kijk zie ik een heel abnormaal ip adres het begint met '213' .

Kan iemand mij a.u.b. helpen,

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zo een Telenet modem waarin WLAN zit ingebouwd en die ook een hotspot verzorgt.

Want dat is een modem router en dan zal je naar alle waarschijnlijkheid de DHCP functie van je Linksys routers moeten uitschakelen.

De DHCP functie zorgt voor het uitdelen van de IP adressen in je netwerk en om problemen te mijden mag dit maar één apparaat doen, of je zou met verschillende subnetten moeten gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is al gedeeltelijk gelukt. Het SSID is van alle routers verandert, maar nu zou ik graag het ip adres veranderen van alle routers zodanig dat ik zonder ze uitelkaar te halen of sommige uit te schakelen op een specifiek router kan. Maar heeft dat een nadeel of is het gevaarlijk als ik het ipadres van mijn router aanpas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het IP adres van de routers krijgen ze van de Telenet modem router.

Ik heb dit hier thuis als volgend opgelost.

Daar jij je SSID al hebt aangepast schakel je voor ieder Linksys router de DHCP functie uit, sla de wijziging op en herstart het apparaat van uit de web interface.

Nu zal je de LAN kabel die van de Telenet modem/ router komt en die is ingeplugd in de geel gemarkeerde poort met de benaming INTERNET moeten inpluggen in poort 1 die waarschijnlijk blauw gemarkeerd is met de benaming ETHERNET.

Nu doet je router dienst als switch en geeft dit geen problemen met IP adressen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.