Het is geen real geluiddriver.
Wel model van Dell hebt je?
Zeer vermoedelijk Dell Dimension en type?
Word vandaag lid, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt je graag verder.
Je kan lid worden als je hier klikt.
Meer dan 35.000 leden deden reeds beroep op onze expertise. PC HELPFORUM vzw HELPT JE GRATIS !
Bent u reeds lid, en u ziet dit bericht? Klik dan rechtsbovenaan op inloggen of klik hier indien u uw wachtwoord bent vergeten.
1Bedankjes Dit is een discussie over audioapparaat/ mixerapparaat in het forum Archief Multimedia , en maakt deel van de Multimedia categorie; Ik heb het forum en google reeds goed doorgelopen, doch ik vind geen degelijke oplossing voor mijn probleem. vandaar deze ...
Ik heb het forum en google reeds goed doorgelopen, doch ik vind geen degelijke oplossing voor mijn probleem. vandaar deze (eerste) post.
Ik heb dus problemen om geluid af te spelen. Het audio-icoontje ontbreekt rechts onderaan. Maar bij apparaatbeheer vind ik geen gele of rode uitroeptekens. Bij audio zelf, krijg ik enkel grijze balkjes en de melding geen audio-apparaat. De problemen zijn begonnen nadat mijn pc vermoedelijk deels gecrasht is, ik heb weliswaar nog niets geherinstalleerd noch een format c gedaan. Na wat opzoekwerk komt overal dezelfde conclusie: probleem geluidskaart---> nieuwe drivers installeren. En daar loopt het mis, mijn (oude) PC is van het merk DELL, maar via hun website lukt het me niet om iets gedownload te krijgen. Concrete gegevens:
Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam Dell Dell DV051 Chipset
[ Noord Brug: Intel Grantsdale-G i915GV ]
Noord Brug Eigenschappen:
Noord Brug Intel Grantsdale-G i915GV
Revisie / Stepping 04 / B1
Verpakkingstype 1210 Pin FC-BGA
Verpakkingsformaat 3.75 cm x 3.75 cm
Core Spanning 1.5 V
In-Order Queue Depth 12
Zuid Brug Eigenschappen:
Zuid Brug Intel 82801FR ICH6R
Revisie / Stepping D4 / B2
Verpakkingstype 609 Pin mBGA
Verpakkingsformaat 3.1 cm x 3.1 cm
Core Spanning 1.5 V
High Definition Audio:
Type audio-apparaat Intel 82801FB(M) ICH6
Codec naam Onbekend
Codec Identifiacatie FFFFFFFFh
Codec revisie FFFFFFFFh
Geluidskaart: Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-2] PCI
Ik heb reeds een driver via real-tek geprobeerd, maar dit heeft niets geholpen. Hopelijk hebben jullie nog tips, Mvg,
Tom
Het is geen real geluiddriver.
Wel model van Dell hebt je?
Zeer vermoedelijk Dell Dimension en type?
Yep, dimension 3100,
Mvg
Het is me gelukt het eerste te downloaden, doch geen resultaat. Die aposcrc4 lukt me niet, ook al geprobeerd om via internet aan andere versies te geraken. Maar zonder resultaat. Ik vind het ook vreemd dat mijn pc het welbekende opstartgeluidje maakt, en dat het me toch niet lukt om muziek af te spelen. Toch al bedankt voor de moeite.
Hopelijk heb ik de juiste gevonden.
Klik erop en dan naar c:\dell gaan of zo.
Dan op setup.exe
Het installeren is gelukt. Het audio-icoontje ziet er anders uit, en kan geopend worden edoch geen geluid. Bij configuratiescherm, spraak, beeld en geluidsapparaten, nog steeds: geen audioapparaat.
Ja, onmiddelijk na het installeren gedaan. Ik krijg bij dubbelklik op het audio icoontje de melding dat de audiotoepassing de mixer niet ondersteunt. Er is dus al 'iets' verandert![]()
Ga naar configuratiescherm / geluid
Misschien dat je daar iets ziet.