Ga naar inhoud

Kan DVD's niet meer afdraaien, regio error is locked


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Hallo.

Vandaag poogde ik om een dvd af te spelen maar ik kreeg de error melding dat de regio niet meer klopte, dat moest regio 2 zijn inplaats van regio 1.

Ik speel dvd's via mijn pc af op mijn tv en zit nu ook te internetten op mijn woonkamer bank dus ik zit vast aan mijn pc om dvd's af te spelen.

Ik ben niet van plan om ook nog eens een dvd speler aan te sluiten dus het is een belangerijk probleem dus op die manier.

Een tijdje geleden kreeg ik ook al deze melding en vond dat nogal raar omdat het toch ging om een normale dvd uit deze regio.

Mooi had ik de correcte regio ingevult en dus kijken maar, niks aan de hand.

Maar vandaag was dat even anders.

Na de dvd er in gestopt te hebben weer dezelfde rare vraag omdat het een dvd was met nederlandse tekst en ondertiteling voor deze regio.

Nou, mooi de regio wijzigen dacht ik maar nu vertikte hij het om de dvd af te spelen met de correcte regio aanwijzing erbij nog.

Ik kreeg zelfs de brutale vraag dat dit de laatste kans was om de regio te wijzigen met de melding dat na het herinstaleren van windows dit zo zelfs zou blijven !!!

Waar slaat dat op, en dat zelfs voor de windows media player.

Ik heb geprobeert om andere spelers te downloaden, maar als ze af spelen is dat zonder geluid, of ik krijg weer dezelfde melding dat de regio niet klopt, wat nu ?

En waarom al zo dwars liggen op die manier, waar is het voor nodig.

Wat te doen :viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt bij hardware / apparatebeheer bij dvdrom op eigenschappen geklikt en dan tab dvd-regio op regio 2 ingesteld.

Je hebt een fles wijn verdient, het werkt wel nu.

Systheem apparaat beheer was het trouwens, maar ik snapte welk window je bedoelde.

Toch dom dat dat dan niet in te stellen is in de player zelf, die vraagt er toch om ?

Waarom naar iets vragen wat je niet kunt waar maken.

Heel dom dus van de programeur, maar het werkt nu wel.

weer wat geleerd, bedank voor de tip.

Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.