Ga naar inhoud

MSN messenger


Ayla1956

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier in de goeie categorie zit, maar ik weet niet waar mijn vraag precies thuishoort.

Ik kan sinds vanavond MSN Messenger niet meer openen. Ik krijg de melding:

"De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is."

Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassingen voor meer informatie.

Uit het logboek word ik niet wijzer.

Ik heb inmiddels systeemherstel gedaan, Messenger verwijderd en weer gedownload, maar het helpt niet.

Mijn vraag is nu natuurlijk: wat is er misgegaan en hoe krijg ik messenger weer aan de gang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder de messenger, ruim het register op en installeer dan de messenger opnieuw.

Het register opruimen doe je als volgt.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank weer voor je snelle reactie.

Ik heb CCleaner een aantal malen uitgevoerd tot er geen fouten meer waren. Heb Messenger voor die tijd verwijderd en daarna weer gedownload, maar helaas lukt het me nog steeds niet om in Messenger te komen en krijg ik nog steeds dezelfde melding

Heb je misschien nog alternatieve oplossingen?

Alvast weer bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kweezie Wabbit,

Ik weet niet hoe het komt, maar het lukt niet. Ik heb de visuele instructie gevolgd, maar CTRL - Atoets werkt niet. Hij selecteert niet. En een knop 'bewerken' is er niet. :hmmmm:

Oh wacht, ik kan een screen printje maken.

Ik heb het in een Worddocument gezet. [ATTACH]16667[/ATTACH]

Hopelijk krijg je hem geopend. In het derde schermpje staan de resultaten boven de blauwe balk voor de 2e maal. Maar dat zie je vanzelf wel.

Mocht het zo nog niet lukken, dan hoor ik het graag.

Sorry, dat ik zo lastig ben, maar ik kan Messenger echt niet missen. Dus ik hoop dat je wat vindt.

Overigens kunnen mijn contacten wel een gesprek met mij beginnen. Maar dat gaat dan volgens mij via Hotmail en staat het rechts in een smalle balk.

Alweer mijn dank.

Groetjes, Marion

Trend Micro Kladblok.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in de map C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of daar het bestand hijackthis.log staat.

Dubbelklik op het logje om te openen, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Als het bestand hijackthis.log niet bestaat, start dan een zoekopdracht naar dit bestand.

Als het bestand niet gevonden wordt, maak dan een nieuw scan.

Start Hijackthis op. Klik met de rechter muisknop op de icoon en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer "Do a systemscan and save a logfile".

Normaal opent het logje na de scan in een kladblokvenster. Hier kan je dan alles selecteren en kopieren om dan in je bericht te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.