Ga naar inhoud

ntldr ontbreekt


kevin66002

Aanbevolen berichten

hallo

ik zit vast!

ik had eerst een hele oude commpaq maar heb alles veranderd naar een pentium 4 en ik start op en hij zecht ntldr onbreekt druk op ctrl+alt+del om opnieuw op te starten dus ik doe dat en er komt weer het zelfde dus ik ff schijf geformateerd en windows xp er weer op gezet en ik start op en er komt weer het zelfde.... raar vind ik ik weet niet hoe het komt en weer weggaat heb al van alles geprobeert en ik kom er niet meer uit ...

kan iemand mij helpen ??

alvast bedankt gr kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgt dat in de bios dat de cdrom als eerste schijf is ingesteld.

Nu krijg je, als het goed is bij het opstarten wel te zien "Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten..." en klik ergens op uw toets.

Dit zal even duren.

Duw hier op "R". Even later krijg je de keuze tussen de verschillende windows installaties die op die computer staan, meestal is dit er maar een. Kies de juiste (staan benoemd met een cijfer),

meestal is dat "1" -> enter. Voer indien gevraagd nog het administrator wachtwoord in.

Vervolgens krijg je een opdrachtprompt waar je commando's kan intypen. Type daar de volgende commando's in:

copy D:\i386\NTLDR C:\

(waarbij "D:\" de stationletter van je CD/DVD station is)

fixboot

fixmbr

(bevestig met Y of J)

chkdsk /r

(Dit kan enige tijd duren!)

reboot of exit om je computer terug op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.