Ga naar inhoud

Wel geluid, geen beeld


uthar_wynn

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik had deze week m'n pc volledig geformateerd en windows XP terug geinstalleerd.

Nadien heb ik alle nodige codecs geinstalleerd (DivX, Xvid, K-lite codec pack, CCCC)

Welnu is het probleem dat ik als ik een willekeurig filmpje afspeel ik alleen maar geluid heb en geen beeld.

Ik heb al diverse players geprobeerd zoals Media Player Classic, VLC player,...

Dus mijn vermoeden is dat het niet aan de codecs ligt, maar aan iets anders.

Ik heb zelfs de recentste drivers voor m'n video kaart (ATI Radeon HD 3850) geinstalleerd.

Heeft iemand dit zelfde probleem gehad of weet iemand hoe dit op te lossen?

Dank u bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang zoeken heb ik dit probleem zelf kunnen oplossen.

Als je naar beeldscherminstellingen gaat > geavanceerd > problemen oplossen; heb je een schuifbalk staan waarmee dat bepaald wordt welke versnellingsfuncties gebruikt mogen worden.

In mijn geval stond die helemaal rechtsaan, maar door die stelselmatig naar links te schuiven is het mij dan toch gelukt om terug beeld te krijgen.

Hierna heb ik de drivers voor m'n grafische kaart verwijderd en terug geïnstalleerd en het bijhorende programma voor m'n kaart gestart en ingesteld (3DMark06).

Nadien heb ik de beeldscherminstellingen terug gezet en ik heb nog altijd beeld bij m'n videoclips.

Ik wil toch iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om dit te lezen en diegene die hebben geantwoord nog meer te bedanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.