Ga naar inhoud

Nvidia driver wilt niet installeren


TYN

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem welke ik niet zelf opgelost krijg. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ter info, ik heb een Dell XPS 17 (L702x).

Het begon met de installatie van Assassins Creed 3. De graphics hiervan bleken erg slecht, dus kwam ik op het idee de drivers van m'n videokaart (Nvidia GeForce GT 555M) te updaten, aangezien ik dit al een tijd niet meer had gedaan. De meest recente versie vond ik hier: NVIDIA DRIVERS 310.90WHQL

Die installatie mislukte echter, waardoor ik nu naar een schermresolutie gelijk aan 15 jaar geleden zit te kijken.. (de oude drivers worden blijkbaar automatisch verwijderd). Uiteraard was ik zo stom geen back-up te maken van de vorige drivers, zoals Nvidia aanraadt.

Nu dacht ik, oké, die is misschien te nieuw, probeer een oudere versie eens. Aldus heb ik de 4 updates vóór de meest recente geprobeerd, maar allemaal met hetzelfde resultaat: een installatie die op alle onderdelen mislukt. Ook een beta versie die gister is uitgekomen werkt niet.

Vervolgens heb ik het via de site van Dell geprobeerd. De door hun aanbevolen driver krijg ik echter ook niet geïnstalleerd. Details driver | Dell Nederland

Mijn laatste ingeving was om het dan maar via 'Apparaatbeheer' te proberen. Gek genoeg staat de videokaart daar niet meer tussen, maar staat hij als 'Onbekend apparaat' onder het kopje 'Overige apparaten'. Klik ik vervolgens op 'Stuurprogramma bijwerken', dan krijg ik dit resultaat: "Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren."

Wie kan mij verder helpen? Alvast hartelijk bedankt!

Gr, Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste ingeving was om het dan maar via 'Apparaatbeheer' te proberen. Gek genoeg staat de videokaart daar niet meer tussen, maar staat hij als 'Onbekend apparaat' onder het kopje 'Overige apparaten'. Klik ik vervolgens op 'Stuurprogramma bijwerken', dan krijg ik dit resultaat: "Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren."

Klik eens op vorige versie van stuurprogramma terugzetten

Dat is normaal de knop onder deze voor stuurprogramma bijwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.