Ga naar inhoud

[OPGELOST] Externe HDD met FAT32


STM9

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had hier gelezen hoe ik mijn externe Harde schijf moest omzetten van FAT32 naar NTFS.

Ik heb dit gedaan met partition magic gedaan van Norton. Alles leek goed gaan tot hij bij het herstarten vast leek te zitten, er kwam enkel het zinnentje " Het besturingsyteem is FAT32" op :s.

Na enkele uren te wachten heb ik de pc maar weer herstart.

Eens opgestart gaf windows (xp) een foutmelding "deze schijf moet geformatteerd worden". En kan ik er dus niet op geraken...:bawling:

Ik veronderstel dat de schijf NTFS niet aankan ofzo.

Het probleem is dat ik natuurlijk weer zo stom ben geweest van geen backup te maken:bawling::bawling::bawling:.

Is er nog een manier om de gegevens op de een of andere manier te bereiken?

Het gaat om een LC-Power EH-35BSII (3.5", SATA II, USB 2.0, Zwart, Voeding) van 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft u de schif tijdens het opnieuw opstarten wel uitgezet?

haal deze anders helemaal los van de pc en start de pc dan opnieuw op.

als dat niet gaat probeer dat dan in de veilige modus (druk in het begin van het opstarten op f8)

laat dan nog eens horen hoe het loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf toen inderdaad even uitgeschakeld.

Ik heb ondertussen de computer eens in veilige modus laten opstarten, maar dat veranderd niets.

Apparaatbeheer geeft aan dat de schijf correct werkt en als ik de schijf probeer te openen, krijg ik de mededeling dat de schijf niet geformateerd is en of hij het nu moet doen... (betekent dit dat de gegevens al weg zijn?)

Ook heb ik de schijf eens aan mijn laptop gehangen via usb (aan de pc was het met sata). Dit gaf exact hetzelfde...

Ik zou ook nog even willen zeggen dat de schijf voordurent een klik geluid maakt, dezelfde klik die de schijf soms gaf wanneer ze opgestart werd toen ze nog werkte. En dat de schijf bij Mijn Computer wel wordt weergegeven, maar gewoon met de naam 'Lokale Schijf' en dat deze geen info kan geven of geopent worden.

Ook wordt bij 'hardware veilig verwijderen' de zefde naam als vroeger weergegeven. (= 'SAMSUNG ...' hoewel dit niet de juiste naam van de schijf is, werd dit al altijd weergegeven)

Is er nog iets dat ik kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als u de schijf heeft geformatteerd dan is de harde schijf helemaal leeg....

dus als u dat dan nu nog eens doet dan kan dat gewoon...

u moet sowieso niet formatteren als er nog data op staat die u nog wilt.

want formatteren is niets anders dan heel de schijf HELEMAAL leeg gooien en daarna opnieuw de indeling (fat /ntfs enz.) toewijzen.

hierbij gaat dus alle data verloren die er op staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma 'partition magic' van Symantec (Norton).

Ik had ergens op dit forum gelezen dat dit het beste programma is voor deze omzetting te doen. Na verder onderzoek op het internet, werd het duidelijk dat dit het meest gebruikte programma is.

Het programma zou normaal niets mogen veranderen aan de gegevens op de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma 'partition magic' van Symantec (Norton).

Ik had ergens op dit forum gelezen dat dit het beste programma is voor deze omzetting te doen. Na verder onderzoek op het internet, werd het duidelijk dat dit het meest gebruikte programma is.

Het programma zou normaal niets mogen veranderen aan de gegevens op de schijf.

Jij bent er natuurlijk niet zoveel meer mee, maar voor anderen die dit topic lezen;

Omzetten van Fat naar NTFS wordt perfect door windows afgehandeld zonder het (bij partition magic vrij grote) probleem dat er fouten kunnen gebeuren.

Gewoon start - uitvoeren en daar "convert D: /fs:ntfs" invoeren & het is gedaan.

Wat je nog kan proberen is om R-Studio (Disk Recovery Software and Hard Drive Recovery tool for Windows) er op los te laten. De demo versie herkent helaas enkel wat hij gaat kunnen recoveren, maar recovert het niet echt. Daarna (als je weet wat er gerecovered gaat kunnen worden) is het aan jou om te beslissen of je het 50$ (euro of 30) waard vindt om je data terug te hebben

Dat je pc Samsung als schijf vermeldt kan vrij goed kloppen. LC Power maakt zelf geen harde schijven, die maken juist het plastiek/metalen behuizing waar de schijf in zit (en eventueel de print, maar die wordt waarschijnlijk ook elders ingekocht). Als zij toevallig een mooi aanbod van Samsung (die wel schijven maakt) kunnen krijgen, dan steken zij daar samsung schijven in, en ziet je pc dit ook als een standaard schijf.

Hetzelfde heb je soms bij cardreaders; 2 lezers van een ander merk die toch als hetzelfde toestel herkend worden zijn zo vreemd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omzetten van Fat naar NTFS wordt perfect door windows afgehandeld zonder het (bij partition magic vrij grote) probleem dat er fouten kunnen gebeuren.

Gewoon start - uitvoeren en daar "convert D: /fs:ntfs" invoeren & het is gedaan.

Ik had dat inderdaad gelezen dat het ook zo kon, maar daar stond bij dat er dan een probleem was met de cluster grootte. Dit zou leiden tot minder snelheid, dus koos ik (verkeerd:s) voor partition magic.

Ik zal het data recovery programma nu eens op de schijf loslaten, hopelijk werkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.