Ga naar inhoud

[OPGELOST] Externe HDD met FAT32


STM9

Aanbevolen berichten

snelheid kan door de clustergrootte iets lager liggen, maar bij een externe harde schijf haal je toch nooit het maximum uit je schijf aangezien je over USB werkt... Dan gaat het verschil niet al te groot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

snelheid kan door de clustergrootte iets lager liggen, maar bij een externe harde schijf haal je toch nooit het maximum uit je schijf aangezien je over USB werkt... Dan gaat het verschil niet al te groot zijn.

Inderdaad, maar ik gebruikte de usb enkel voor aan te sluiten aan mijn laptop. Om de schijf aan te sluiten aan de pc gebruikte ik een sata kabel. Zo haalde ze dezelfde snelheden als een gewone interne HDD.

Ik heb nu ondertussen de recovery software geprobeerd, maar het loopt telkens mis:

In het begin kan hij de schijf vinden en zelfs lezen, maar nog geen minuut later valt de schijf vanzelf uit:pcguru: ???

Ze start wel vanzelf terug op maarja, het recovery programma is dan al vast gelopen...

Eerst dacht ik dat er een probleem was met de stroomtoevoer, maar het gebeurde keer op keer, ook met een andere adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(sorry voor de korte inactiviteit)

@Masters: Ik heb het Samsung Diagnostic programma geprobeerd , maar die geeft geen enkele Samsung schijf weer enkel 'Unknow or None'. Dus kan ik er niets met nazien.

Met het recovery programma ben ik nog niet verder gekomen dan het herstellen van 3afleveringen van een serie. Het programma begint altijd met dezelfde bestanden, kan dit misschien aangepast worden zodat ik mijn documenten kan herstellen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal is het gewoon starten & laten draaien tot hij effectief klaar is met de recover (maar dat kan een paar uur duren). Hem specifiek op bepaalde files laten zoeken kan ook, daarvoor scan je eerst de volledige schijf tot hij een hoop recognized stukken heeft, en dan manueel die stukken doorbladeren naar de bestanden die hij gevonden heeft. Daar enkel de files aanduiden die je wil hebben, en dan gaat hij beginnen met die te recoveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou perfect zijn, zo kan ik de belangrijke bestanden er gewoon afhalen. Maar de schijf blijft uitvallen...

Ik ga nog eens een keer de schijf openvijzen om zeker te zijn dat er niet gewoon een draad van de voeding los is ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als u alleen de externe behuizing los haalt dan is het natuurlijk geen probleem, maar de schijf zelf moet u absoluut niet open maken

:laugh: ja dat bedoelde ik.

Ik heb het ondertussen gedaan en met succes!

Ik het de harde schijf(zoals Masters al zei, inderdaad van Samsung) zelf eruit gehaalt en als interne gestoken in onze vaste pc.

Nu kan de recovery sofware heel wat herstellen, is al aan 40gb (van de 350gb). Af en toe hoor ik nog het klik geluid, waarschijnlijk iets wat niet meer te herstellen valt...

Zolang een groot deel van de bestanden nog te redden is ben ik al blij :biggrin:!

Als er alles is afgehaalt wat nog werkt, zal ik eens zien of de schijf na formatteren terug normaal werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles eraf gehaald en de schijf geformatteerd (met de juiste partities).

De schijf werkt perfect als ze is aangesloten aan de pc, met interne sata verbinding en power supply. Maar wanneer ik de schijf aansluit aan het stuk printplaat met de de usb, sata en externe power supply op, gaat het mis. Dan valt de schijf weer uit als tevoren. Ik veronderstel dus dat deze defect is en dat ik dus gewoon een nieuwe case moet kopen.

Weet iemand soms een goede, betrouwbare site waarop je zulke cases kunt kopen (in belgie)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.