Ga naar inhoud

tekenprogramma


jlipasje

Aanbevolen berichten

ik zoek een programma om volgende mee te doen:

-ik zou een 6-tal cirkels moeten teken, die steeds kleiner worden, ze liggen op elkaar

- elke cirkel verdeel ik in gelijke stukken, bijvoorbeeld 4 (om verdere uitleg gemakkelijk te houden)

- op de cirkels moet ik icoontjes kunnen plaatsen, die als ik aan een bepaalde cirkel (bijvoorbeeld de kleinste, heb ik elk deel genummerd van 1 tot 4 (1 staat bovenaan, 2 rechts, enz) draai, (bijvoorbeeld 45 ° naar links), meedraaien met de cirkel, dus in dit geval komt de 1 op de plaats van de 2, 2 ipv 3, enz...)

- ook als ik bijvoorbeeld 2 cirkels tegelijk draai, moeten de daarop geplaatste icoontjes met die cirkels meedraaien

heb iets dergelijks geprobeer in Visio... maar probleem is, dat je de cirkel wel gedraaid krijgt, maar dat het icoontje wat ik op de cirkel geplaatst heb, rond zijn eigen as draait, en niet mee met de cirkel..

is ook een probleem als er meerdere icoontjes (want dat kan wel oplopen) op zo'n cirkel staan dat je ze allemaal moet selecteren....dus in feite zouden ze "vast" aan die cirkel moeten gekoppeld worden om gemakkelijk te kunnen draaien...

iemand enig idee?

alvast bedankt!

mvg

jli

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.