Ga naar inhoud

Avastf Free blokkeert


Aanbevolen berichten

Hoi,

Telkens ik Avast Free opstart, zowel de snelle – als de volledige scan, blijft hij altijd “hangen” zoals op printscreen getoond. Ook al wachtte ik meer dan 20 minuten. En dit van in het begin van de scan.

Daarvoor had ik S.S.Destroy gedaan, gevolgd door Ccleaner, (beiden "OK) doch hij blijft blokkeren op het getoond bestand. Kan iemand me zeggen wat ik doen moet om de scan verder te laten lopen?

Wel blokkeert of verwittigt Avast me als het een verdachte site is, zelfs al staat die met WOT als groen gemarkeerd en dus veilig zou moeten zijn. Dus dat doet hij wel. Alleen scannen werkt niet.post-42414-1417705859,5981_thumb.jpg

Mvg,

snowi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgorde van uw raad uitgevoerd en de “snelle scan” ging nu wel vlot door met scannen.

Maar nu gaf de scan een “bedreiging met hoge urgentie aan” Deze heb ik dan in de kluis gedaan. Zie printscreen 1 a.u.b. Vervolgens vroeg Avast me de PC terug te mogen opstarten waarbij ze een eerste (aparte, speciale...?) scan zouden uitvoeren.

post-42414-1417705859,8362_thumb.jpg

Ik heb maar op ja geknikt en de PC werd afgesloten maar bij heropstarten opende de PC zich met nu een blauw scherm (zoals het scherm dat je verkrijgt bij chksk) en na 6% gaf Avast een hele rij met allemaal letters en cijfers en deze reeks eindigend op .exe.

Gevolgd door “geïnfecteerd met NSIS/instmonetize R au (pup) en deze werd dan door Avast niet hersteld of zo maar in de kluis gedaan. Daarna liep hij probleemloos verder. Dan terug een snelle scan gedaan maar nu zonder enig probleem.

Wel las ik op Google: “als Windows niet uw NSIS.chm bestand juist kan laden, of uw CHM fbestand is geïnfecteerd met een virus of malware, krijgt u een foutmelding. Maar ook bij het opstarten van Windows of zelfs de installatie van Windows. Corrupte download of installatie van LXFDVD149 SOFTWARE en nog andere mogelijkheden, maar alle mogelijke oorzaken die werden opgenoemd zijn toch Chinees voor me. :-) En dus de echte oorzaak zal ik toch niet kennen in de hoop dit in de toekomst te vermijden. .

Hoe het ook zij, ik ben weeral goed geholpen door PCH en wil u daarom bedanken!

En als het mag, nog een vraagje:

Is het raadzaam soms2, 3 of 4 maal Avast te verwijderen en de nieuwe versie te downloaden? Omdat ik toch regelmatig het bericht krijg d at Avast automatisch is bijgewerkt? Zie Printscreen a.u.b.

post-42414-1417705859,989_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat berichtje van de 2de printscreen geeft gewoon aan dat de virusdefinities upgedate zijn.

Normaal gebeurt dit dagelijks of zelfs meermaals per dag.

Deze melding heeft echter niets te zien met de versie van Avast zelf.

Daarvan is er normaal jaarlijks een update; meestal rond de jaarwisseling.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.