Ga naar inhoud

[OPGELOST] pc start niet meer op na verwijderen virus


Aanbevolen berichten

Hej,

Vandaag kreeg ik de melding dat ik last had van een virus. Welk virus exact weet ik niet, kon ik er niet duidelijk uit opmaken. De virusscan (avast) gaf me in ieder geval 2 opties: verwijderen of negeren. Aangezien ik dacht met 'negeren' aan te klikken niets op te lossen, heb ik maar voor verwijderen gekozen, wat achteraf niet zo'n slimme keuze bleek te zijn.

Avast stelde voor, na het verwijderen, om de computer opnieuw op te starten en een nieuwe scan te doen. Hier heb ik positief op geantwoord, maar wanneer de computer terug opstartte, kwam er een scherm op met volgende opties:

veilige modus

veilige modus met netwerkmogelijkheden

veilige modus met ...

windows normaal opstarten

terug opstarten toen de referenties nog werkten (of zoiets)

Ik heb alle opties geprobeerd, maar geen enkele werkt, telkens keer ik weer terug naar dit scherm.

Nu, ik wil de gehele software wel eventueel terug opnieuw installeren (dus eigenlijk formatteren), maar uiteraard wil ik niet al mijn documenten (zoals teksten, foto's, muziek,...) kwijt geraken. Hebben jullie een idee om mijn bestanden te redden (ik heb geen 2de pc ter beschikking, enkel laptop)?

Groetjes,

Meraviglia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.