Ga naar inhoud

Eerste gaming pc


siebe2000

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort mijn eerste pc bouwen, en ik vroeg me af of dit een goed beginnersysteem is.

CPU: AMD FX-6300 3,5 Ghz 6 core

MOBO: Gigabyte GA-970-UD3P

GPU: Sapphire r9 270x vapor-x 2Gb

RAM: Crucial Ballistix 8Gb 1600Mhz (2x4Gb)

PSU: Corsair CX600M 80+ Bronze

Case: Corsair 200R

HDD: Seagate Barracuda 1Tb 7200 RPM

Met deze pc wil ik vooral gaan gamen, maar ook gewoon voor films kijken.

Mijn budget ligt rond de €800,-. Het maakt mij niks uit van welk merk het is, als het maar werkt.

Ik ga niet overklokken, misschien als ik upgraden naar wat beters. Maar dat is pas over 1 of 2 jaar ofzo.

Ik ga zelf alles in elkaar zetten, ik ga ook windows 7 Home Premium 64 bit zelf installeren.

Ook wil ik vragen of de LG 22MP65HQ-P een goede keuze is.

Ik woon in Nederland.

gr.

Siebe ten Brinck

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Siebe2000,

Beide samenstellingen zijn goed, vind ik.

Aangezien er eigenlijk maar een verwaarloosbaar verschil is tussen de de kwaliteit van de CPU's van Intel en AMD, blijkt AMD ook zeer goed functionerende en prestatiegerichte CPU's te hebben, vooral de Black Edition met de FX 6300 chip is er toch wel één van uitstekende kwaliteit. Vergeet niet dat er 6 cores zitten in de FX6300 en 4 in de i5 van Intel. Daarbij komt ook nog 8 MB cache en een snelheid van 3,5 t.o.v. 3,2 Ghz.

De LG 22MP65HQ is naar mijn mening ook een goede keuze, vooral voor te gamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.