Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


- - - - -

[OPGELOST] Na herstellen van windows geen programma's meer


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
10 reacties op dit onderwerp

#1 Guest_woops_*

Guest_woops_*
  • Gasten

Geplaatst 15 maart 2008 - 11:30


Dit probleem is voor een vriend die niets kent van pc en ik zou hem daarbij willen helpen. Hetvolgende is gebeurd:
Gisteren was hij bezig met pinaccle studio en deed de laptop vastlopen. Telkens na het herstarten kreeg hij het blauwe scherm dat windows hersteld was van een ernstige fout. Na dit een paar keer voorgehad te hebben verscheen er een venster om windows te herstellen en die heeft dan automatisch een backup gemaakt.
Vanmorgen belde hij mij om dit te melden want de windows is gewoon bloot nu zonder programma's( office enz.) Ik heb hem dan de opdracht gegeven om bij zoeken een bestand in te geven waarvan hij de naam nog kende. Wonder boven wonder alle bestanden die gemaakt zijn kan hij terugvinden, maar niet openen. Ook de programma's staan nog ergens op de schijf maar die zijn niet meer zichtbaar en we weten niet hoe we die kunnen terugvinden. Die vriend woont hier 80 km vandaan dus ik moet alles per telefoon of messenger doen. Weet iemand hoe ik die programma's kan vinden?
Bedankt alvast.

#2 aarondk1

aarondk1

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 2494 berichten

Geplaatst 15 maart 2008 - 12:13

Download hijackthis hier en bewaar het bv.op je desktop.
Dubbelklik op Hijackthis.exe en klik op "Do a system scan and save a logfile".
Hijackthis zal "scannen" en er opent zich een logje post de inhoud ervan hier.
Sluit hijackthis nu af.
Ik doe dit omdat je vriend misschien een virus heeft.
En wat gebeurt er als je vriend in veilige modus opstart?

Nog veel succes!

Grtz
Kwalijk bericht gezien? Druk op de Rapporteer knop.
Nuttige post? Geef een bedankje!

Neem ook eens een kijkje naar onze Hardware -en Software reviews!

#3 Guest_woops_*

Guest_woops_*
  • Gasten

Geplaatst 15 maart 2008 - 12:21

ik plak zijn hijacklog hieronderLogfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 9:00:31, on 15-3-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = HP United States - Computers, Laptops, Servers, Printers & more
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = HP United States - Computers, Laptops, Servers, Printers & more
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = HP United States - Computers, Laptops, Servers, Printers & more
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Scheduler] C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Verzenden naar &Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: PC Angel (PCA) - SoftThinks - C:\WINDOWS\SMINST\PCAngel.exe
--
End of file - 4109 bytes

#4 aarondk1

aarondk1

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 2494 berichten

Geplaatst 15 maart 2008 - 14:02

Dus als ik het goed begrijp staat er niks meer van software op je pc?
Op je Hijackthis logje zie ik ook eigenlijk geen software behalve die van HP zelf.
Maar ook geen virussen maar ik wacht nog even het advies van de collega's af.
PCAngel.exe heeft je vriend dat erop gezet, en weet hij wat het is?
Weet je vriend misschien wat er op dat blauw scherm stond?
Ik zie niet direct virussen,maar had hij ervoor een virusscan etc?
Ga eens naar verkenner en klik op extra, ga dan naar het tablad weergave.
Daar staat:Verborgen bestanden en mappen weergeven vink dit aan.
Kan je dan al meer zien of niet?

Grzt
Kwalijk bericht gezien? Druk op de Rapporteer knop.
Nuttige post? Geef een bedankje!

Neem ook eens een kijkje naar onze Hardware -en Software reviews!

#5 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40864 berichten

Geplaatst 15 maart 2008 - 14:15

Het log is zo netjes als maar zijn kan. Virussen of spyware mag je uitsluiten. Misschien Windows eens trachten op te peppen met sfc /scannow via Start -> Uitvoeren. Als dat lukt tenminste ?


#6 Guest_woops_*

Guest_woops_*
  • Gasten

Geplaatst 16 maart 2008 - 00:50

Maandag komt die vriend langs, ik ga uw instructies dan zelf uitvoeren want als hij niets van pc kent is het nogal gewaagd om deze dingen te laten doen op afstand vind ik. Dus maandag komt er vervolg op dit probleem.

#7 FilipVanRoy

FilipVanRoy

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 16 maart 2008 - 12:38

waarschijnlijk heeft je vriend in plaats van te herstellen van windows en nieuwe installatie gedaan zonder de harde schijf te formateren, hierdoor kan je wel alles zien maar denkt windows dat er nog niks geinstalleerd is.
Wat je kan doen is de programma's opnieuw installeren en dan zal je de bestanden meteen terug kunnen openen. Maar aangezien de installatiebestanden van de vorige installatie er nog zijn is het waarschijnlijk wel beter om eerst alles op een USB stick op te slaan en dan windows xp helemaal opnieuw te installeren met daarna alle programma's. Dit zal ook een betere performantie en prestaties opleveren voor je pc.

#8 Guest_yoke_*

Guest_yoke_*
  • Gasten

Geplaatst 17 maart 2008 - 16:53

Hallo woops hier onder een nieuwe nick "yoke"(omdat ik onder woops niet meer kan aanmelden. Ik heb de office terug op mijn vriend zijn pc gezet en alles kan prima geopend worden. Ik plaats nog wel even een hijack om als iemand zo goed wil zijn nog eens na te kijken of er nog iets moet verwijderd worden.
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:53:31, on 17/03/2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16608)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Common Files\TerraTec\Scheduler\TTTimer.exe
C:\Program Files\Common Files\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe
C:\Program Files\InterVideo\WinDVR3\vm7133Ap.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Live Search
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Live Search
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = HP United States - Computers, Laptops, Servers, Printers & more
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Scheduler] C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TerraTec Scheduler] "C:\Program Files\Common Files\TerraTec\Scheduler\TTTimer.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinDVR SchSvr] "C:\Program Files\Common Files\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Vm7133App] "C:\Program Files\InterVideo\WinDVR3\vm7133Ap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPStart] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Snelle start.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Verzenden naar &Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.mi...b?1205572546312
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: PC Angel (PCA) - SoftThinks - C:\WINDOWS\SMINST\PCAngel.exe
--
End of file - 7218 bytes

#9 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40864 berichten

Geplaatst 17 maart 2008 - 18:47

Logje ziet er goed uit. Geen problemen. Aan de slag ermee :laugh:

#10 Guest_yoke_*

Guest_yoke_*
  • Gasten

Geplaatst 19 maart 2008 - 21:56

Ik heb de office terug geïnstalleerd en alles is terug leesbaar. Dit onderwerp mag afgesloten worden

#11 Yannick

Yannick

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 7270 berichten

Geplaatst 20 maart 2008 - 00:06

u vraagt, wij sluiten haha (ff zinnentje van iemand anders gepikt :biggrin: )




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!