Ga naar inhoud

Bureaublad, bestanden en mijn documenten allemaal weg


Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Eerst was er niks aan de hand met mijn laptop, alles functioneerde nog redelijk normaal, ondanks zijn toch al weer middelbare leeftijd (5 jaar). Totdat ik mijn laptop opstartte, zoals zo vaak, en alles weg was, zelfs op het bureaublad staat alleen nogmaar het desktop icoon prullenbak. Al mijn bestanden en zelfs sommige programmas zijn weg, en ik kan ook niet in mijn documenten of abeeldingen komen uberhaupt. Zeer ernstig, aangezien ik ook geen herstel of backups heb gemaakt. Tevens verschijnt na het opstarten de volgende foutmelding: C:\\Windows\systen32\config\systemprofile\Desktop verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. De locatie kan een vaste schijf op deze computer of in het netwerk zijn. Controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of internet hebt en probeer daarna opnieuw. Als u ook dan niets kan vinden, is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd.

Heel vreemd en ook vrij rampzalig. Ik heb mijn bestanden namelijk echt nodig en zelfs webbrowsers staan niet meer op mijn laptop. Overigens heb ik niks aan of afgesloten aan mijn laptop en er dus ook niks aan veranderd...

Alstublieft kunt u mij helpen? Alvast ontzettend bedankt,

MVG,

Storm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had dit topic geopend in 2013, daarin werd aangeraden om je harde schijf te vervangen. Is dat gebeurt? Gaat het over dezelfde computer?

Want blijkbaar reageer je bijna niet meer als de oplossing er (bijna) is.

Best dat je eerst probeert al je bestanden veilig te stellen naar een ander medium.

Dat kan aan de hand van een Ubuntu live-cd.

Hoe je dat moet doen lees je in deze link.

Als het gelukt is om je bestanden veilig te stellen moet je de harde schijf eens testen.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toendertijd was het probleem ineens opgelost, alles functioneerde weer zoals vanouds, alleen was ik toen wel nog steeds mijn bestanden kwijt. Inmiddels heb ik in de tussentijd weer een hoop nieuwe bestanden gemaakt, deze staan nu dus op het punt te verliezen. Ik zal uw advies volgende week vrijdag uitvoeren, op dat moment heb ik er uitgebreid de tijd voor, aangezien ik op dit moment een PWW aanstaande heb, dus dan kan ik niet met mijn volle concentratie aan mijn laptop-probleem werken. Volgende week vrijdag wordt dit vervolgd!!

Alvast bedankt voor uw reactie, u hoort van mij,

Storm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toendertijd was het probleem ineens opgelost, alles functioneerde weer zoals vanouds, alleen was ik toen wel nog steeds mijn bestanden kwijt.

De harde schijf heb je nog een jaar gebruikt ondanks dat er al problemen mee waren :dong:, daar heb je geluk gehad.

Alhoewel, je was je bestanden kwijt.

Terwijl je bovenstaande weet maak je GEEN back- up van je bestanden en nu zit je weer in het zelfde straatje. :thumpdown:

Dat is er wel eigenlijk om vragen.

Heel vreemd en ook vrij rampzalig.

Met wat je wist is dat dus niet vreemd maar wel vrij rampzalig.

heb mijn bestanden namelijk echt nodig

Een back- up kan toch zo handig zijn.

Hopelijk kan je de bestanden nog veilig stellen, maar ik raad je wel aan tot je de bestanden geprobeerd hebt te redden zo weinig mogelijk je computer te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Ik zal mijn laptop pas weer aanzetten als ik ga proberen m te repareren, waarschijnlijk vrijdag dus.

Ja ik ben best onhandig geweest, dat geef ik toe. Back-ups maken heb ik nooit gedaan, eigenlijk alleen maar omdat ik niet wist hoe dat in zijn werk ging.

Mvg,

Storm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handig hulpmiddel om backups te maken van de meest belangrijke bestanden is een commerciële Cloud opslag zoals Dropbox of andere alternatieven.

Alle belangrijke bestanden zet je gewoon in een bepaalde map en worden automatisch gesynchroniseerd met een online opslag. Harde schijf stuk? Laptop overleden of zelfs gejat? Geen zorgen, Log op een andere pc of laptop in en alle bestanden die je in een speciale map hebt geplaatst worden allemaal netjes teruggezet. (Als de laptop gejat is, is het verstandig het wachtwoord te veranderen natuurlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Natuurlijk kun je ook backups maken op een USB-stick, je moet dan wel handmatig deze backups maken. In tegenstelling dat Cloud Backup vaak (semi) automatisch gaat.

Sommige mensen kiezen er ook wel eens voor om een USB stick of een Externe Hardeschijf continu aan hun pc te laten hangen waar ze backups naartoe zetten. Deze backups zijn dan of handmatig of met bijgeleverde software. Vaak kun je op de Externe Hardeschijf dan op een knopje drukken waardoor de software wordt geactiveerd en het backup proces begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.