Ga naar inhoud

advies nieuwe laptop ?


DavidP

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb je een laptop nodig? – Mail, internet, muziek beluisteren, ontwikkeling website
2. Wat is mijn budget? Prijs/kwaliteit is het belangrijkste
3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? – niet echt
4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? 
5. Welke schermgrootte heb ik in gedachten?   zeker niet te groot
6. Heb ik nog randapparatuur nodig? Muis mag 
7. Heb ik nog overige specifieke wensen? – 
8. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België 

 

Hallo,

graag had ik beetje advies gehad van jullie...

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, voor gewoon dagelijks internet-gebruik, niet voor games of zo...

Maar ook aangezien ik sinds kort bezig ben met het maken van websites (via CMS) voor makkelijk mijn websites mee te blijven maken.

 

Ikzelf had na wat zoeken wel interesse in de chrome-book (makkellijk in gebruik blijkbaar, steeds up to date en virus-vrij...)

Is dit geschikt hiervoor of raden jullie mij iets anders aan?

 

Alvast bedankt

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

 

U geeft aan bijs chermformaat, niet te groot, moet ik hierbij denken aan 13" of aan 15" ? (niet te groot is nogal relatief natuurlijk).

Een chromebook kan handig zijn, maar volgens mij is hier het nadeel dat je altijd verbonden moet zijn met het internet, ik zou dit even goed moeten nakijken want zekerweten doe ik dit niet. Ik ken eerlijkgezegd ook niemand die er een heeft en heb er ook nog nooit eentje 'in het wild' gezien.

 

Heb je ongeveer een budget? moet ik meer rond de 600 kijken, of valt 1000 ook binnen budget? (hoewel ik denk dat het rond het 1e bedrag zal liggen en niet rond het 2e, een grove indicatie is toch altijd fijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad voornamelijk geinteresseerd naar ervaringen betreffende de chromebook...

Heb nog mijn desktop pc waar het meeste werk op gebeurt.

Dus vandaar dat  13of 15" niet zo heel belangrijk is voor mij, aangezien het toch maar is voor even in de zetel te kunnen werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chromebooks werken prima offline, maar voor de meeste applicaties zal je natuurlijk internet nodig hebben. Muziek beluisteren en dergelijke is allemaal geen probleem. Een Windows toestel biedt natuurlijk meer mogelijkheden, maar is inderdaad een pak duurder en vaak ook minder snel (vergeleken met een Chromebook uit dezelfde prijscategorie). 

 

Deze HP Chromebook is vrij voordelig, heeft een AZERTY-klavier en is ruim voldoende snel voor jouw doeleinden. Er zit een SSD van 32 GB in, waarmee je razendsnel opstart en applicaties supervlot werken. Deze Acer Chromebook is wat goedkoper, maar beschikt wel over een iets kleiner scherm en opslagcapaciteit van 16 GB. Wel krijg je bij alle Chromebooks twee jaar lang gratis 1TB opslag in de Cloud. (Google Drive) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.