Ga naar inhoud

HDD lezen / formatteren via externe sleuf op coolermaster case


ad24

Aanbevolen berichten

In mijn coolermaster case (CM690) heb ik bovenaan een sleuf om een HDD in te plaatsen.

Bij apparaat beheer ( WIN 7) kan ik deze schijf bekijken maar deze komt niet bij 'deze computer' om te consulteren .

 

Op welke manier kan ik toch de bestanden lezen en/of de ganse schijf formatteren?

Indien extra software nodig, welke?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de schijf nog niet voorzien van een stationsletter.

Ga naar start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer, daar klik je op schijfbeheer.

De schijven worden in beeld gebracht.

Controleer dan of de schijf voorzien is van een stationsletter.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de schijf nog niet voorzien van een stationsletter.

Ga naar start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer, daar klik je op schijfbeheer.

De schijven worden in beeld gebracht.

Controleer dan of de schijf voorzien is van een stationsletter.

 

Klik met de rechtermuisknop op de bewuste schijf en klik in het menu dat je dan krijgt op stationsletter en paden wijzigen ....

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmz, jawel hoor, eerste zin.  Geen letter maar kan ook niet aangezien deze uit een nas systeem komt en dus andere verdelingen had ( met de nadruk op had)

heb zopas alle partities verwijderd en dus veronderstel ik ook alle data?!

formatteren lukt wel niet maar is mss niet nodig?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bovenstaande uitgevoerd?

 

als ik dit doe, kan ik dan nog terug? maw is deze nog bruikbaar in een andere nas?

er staan nu toch niets meer op (juist?) en het is niet de bedoeling van deze extern in de case te laten steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf blijft bruikbaar en indien je de schijf nog niet geformatteerd hebt staan de bestanden er nog op.

Of de schijf leeg is of dat er data aanwezig is zie je ook in schijfbeheer.

 

Je kent enkel voor gebruik in die computer een stationsletter toe.

Indien de schijf niet voorzien is van een stationsletter kan je de schijf niet gebruiken op die computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf blijft bruikbaar en indien je de schijf nog niet geformatteerd hebt staan de bestanden er nog op.

Of de schijf leeg is of dat er data aanwezig is zie je ook in schijfbeheer.

 

Je kent enkel voor gebruik in die computer een stationsletter toe.

Indien de schijf niet voorzien is van een stationsletter kan je de schijf niet gebruiken op die computer.

Ik zie nu 1 groot volume zonder partities. Kga er dan ook vanuit dat deze schijf nu leeg is.

(Voordien waren er 3 delen die ik heb verwijderd)

Is idd niet voor gebruik in deze pc was enkel om leeg te maken of nog te zien wat er op stond.

Maar dacht wel dat ik het volume daar nog zou kunnen formatteren.

Alvast dank voor uw replys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.