Ga naar inhoud

van Vob Video-TS naar MP4


snowi

Aanbevolen berichten

post-20197-0-98887500-1422805500_thumb.jpost-20197-0-04209700-1422805511_thumb.j

 

Ik probeer al de ganse dag mijn DVD’s die ik ooit via Nero 9  omzette van AVI (deze AVI-bestanden heb ik jammer genoeg niet meer!) naar VOB (Video-TS zie printscreens) , om te zetten naar MP4. Om deze later op een USB-stick te kunnen zetten. Deze USB-stick is in MP4 afspeelbaar op mijn TV.

Ik heb na lang zoeken naar veiligheid en kwaliteit het aangedurfd om “Sothink Video Converter” te downloaden via download.cnet.com wat veilig werd bevonden.

Doch het wil maar niet lukken.  de DVD bestaat dan ook uit 2 mappen “Video TS” en “video RS” en die krijg ik niet tezamen als “1 folder” ingebracht.

En als ik verder zoek op Google zou ik moeten rippen... ?

 

Weet iemand een programma of werkwijze waarop ik de omzetting per DVD (als volledige folder) zou kunnen doen naar bv. een map op mijn bureaublad?

Desnoods eerst terug naar AVI en dan naar MP4, ondanks dat er dan telkens verlies aan kwaliteit zou zijn door de omzetting. Maar liever dat, dan steeds bijkomende DVD’s elke 4 a 5 jaar apart te moeten kopiëren. (uit veiligheid voor verlies aan gegevens na max. 5 jaar)  De bijkomende data kan ik dan i.p.v. op DVD, rechtstreeks op de USB-stick bijschrijven.

 

Liefst Freeware als het kan. Of een trial versie. Het zijn dan ook momenteel maar 10 DVD’s  die ik converteren moet.

 

Met dank!

aangepast door snowi
Link naar reactie
Delen op andere sites

FormatFactory

Kan veel lees hier uitleg

 

Installatie instructies: 

Let op!

Haal tijdens de installatie de vinkjes weg bij de onnodige ASK toolbar of andere gebundelde software.

 

Beste prog is DVDfab wel betalend.

 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fcbbrugge,

 

Sorry dat ik u even liet wachten op een reactie, maar ik wou eerst uw raad i.v.m. de omzetting van VOB naar MP4 uiproberen. Kwestie van nog een aanvullende vraag of vragen te kunnen stellen.

 

Maar met FormatFactory lukt het prima wat niet goed werkte met het programma "Sothink Video Converter" Deze laatste heb ik dan ook terug verwijderd.

Nu heb ik de DVD's met toch moeizaam bijeengespaarde data op USB kunnen overbrengen en omzetten zodat ik deze nu op TV kan bekijken. 

 

Daarom mijn grote dank voor de reactie! :top:

 

snowi

 

Dit onderwerp mag gesloten worden. ..ik weet alleen niet hoe of waar de "afsluitknop" zich bevindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.