Ga naar inhoud

Game PC samenstellen


Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

ik wil graag een game pc kopen, hieronder zie je de lijst die ik ingevuld heb. Alvast bedankt

 

Joppe

 

 
    • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Ik wil mijn pc vooral gebruiken voor gamen.
    • Wat is mijn budget? - Mijn budget is 1000 euro, iets meer mag ook.
    • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
    • Ga ik overklokken? - Nee ik ga wil niet gaan overklokken
    • Ga ik later upgraden? - Ja, ik wil later wel upgraden
    • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Ja, zeker een wifi-kaart, een paar usb 3.0 aansluitingen en natuurlijk ook een VGA poort :D
    • Ga ik zelf assembleren? - Nee
    • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja, Windows 7
    • Ga ik zelf installeren? - Ja 
    • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Ja ik zou het liefst deze processor er in hebben: Intel® Core™ i7 4790K 4.0 GHz, 12GB ram en ook een mooie behuizing.
    • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
    • Heb ik specifieke wensen? - Nee niet bepaald
    • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in België, ik wil niet bestellen bij een specifieke webwinkel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joppe, 

 

Heb voor je deze samenstelling gemaakt.

 

Ik heb zo veel mogelijk rekening gehouden met je wensen, maar een i7 4790K samen met 12GB aan RAM Geheugen is wel erg duur en eigenlijk 'overpowered' voor enkel gamingdoeleinden. Met een snelle i5 processor zal je in de praktijk het verschil bijvoorbeeld helemaal niet merken, tenzij je serieus gaat videobewerken of iets dergelijks. Ook heb je de 'K' variant niet nodig, aangezien je niet gaat overklokken. Ook voldoet 8 GB nu ruimschoots, maar je kan in de toekomst zeker en vast gemakkelijk upgraden naar 16. Draadloze netwerkkaart en USB 3.0 poorten zijn uiteraard wel inbegrepen. ;) 

 

De grafische kaart van dienst is de NVIDIA GTX 960, een vrij rappe kaart, ideaal om games af te spelen in een hoge resolutie én met een nette framerate. De speciale variant van ASUS is bovendien stiller én sneller. Er wordt gebruik gemaakt van een uitgebreid moederbord, uiteraard met voldoende upgrademogelijkheden. Als bootschijf nemen we een razendsnelle Samsung Evo 850 SSD van 120GB, en ook nog een opslagschijf van 1TB, als je wilt kan dat opgevoerd worden naar 2TB voor een lichte prijsverhoging. 

 

Verder wordt alles gevoed door de uitstekende SeaSonic 620W modulaire voeding en gestoken in een mooie Bitfenix Shinobi behuizing. Een Windows 7 licentie is inbegrepen, waarmee je later gratis zal kunnen upgraden naar Windows 10. Wel is Windows 8.1 opmerkelijk vlotter in gebruik (opstarttijden zijn bijvoorbeeld korter), ook die ontvangt later een gratis upgrade. Verder wordt ook assemblage inbegrepen. 

 

Kijk ook even in m'n handtekening voor een unieke PCH-kortingsactie, zo bespaar je nog eens 10 euro en hoef je geen verzendkosten te betalen. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag beste superjona

Bedankt dat je een pc voor mij hebt willen samenstellen. Maar ik had wat rond gekeken op internet en daar stond eigenlijk dat een i7 een must is, maar dat hoeft niet persee? Bovendien had ik ook gezien dat hij maar 2 usb poorten heeft, maar ik heb er eigenlijk meer nodig, mijn headset, toetsenbord en muis moeten aangesloten worden. Is dit ook op te lossen met een splitter (als dat zo noemt tenminste)? Voor de rest is het goed, nogmaals bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. ;) 

 

Als je puur wilt gaan gamen is een i7 zeker en vast geen must, met deze i5 ga je in de praktijk het verschil absoluut niet merken. 

 

De kast heeft twee USB poorten aan de voorkant, maar je vindt er gelukkig wel 6 aan de achterzijde. ;) Daar kan je je muis en toetsenbord aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een i7 is zeker geen must zoals Jona eerder aangeeft. Voor gaming is een i5 meer dan geschikt. Een i7 ga je naar kijken als je ook meer professionele applicaties moet gaan draaien. (i7's hebben meer cores met meer cache, een game heeft meer aan hoger geklockte cores (vergeleken met dezelfde generatie) dan meer (dan 4) cores)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.