Ga naar inhoud

Planning overzicht Access


Aanbevolen berichten

Ik heb een database, zie bijlage, waarin één tabel aanwezig is. Deze tabel bevat consults (afspraken met patiënten).


 


Nu kan ik deze lijst met afspraken gewoon in een lijst tonen maar mooier en duidelijker is het om het in een soort agenda-achtige lay-out te tonen. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpassen.  Vandaar deze post.


 


Het idee wat ik heb is een formulier verdeeld in 6 vakken. Ieder vak een dag van de week waarbij vak 6 verdeeld is in twee kleinere vakjes voor de zaterdag en de zondag. Formulier toont 2 kolommen met links de maandag, dinsdag en woensdag en rechts donderdag, vrijdag en zaterdag/zondag. Bovenin het scherm een vooruit en achteruit knop die naar de volgende en de vorige week gaat. Default is de week gebaseerd op vandaag (today)


 


Op basis van de consult datum moeten de verschillende geplande consults per dag gegroepeerd worden. Hierbij moet per consult minimaal het id, patient naam en sub-counties getoond worden. Gezien de ruimte (maximaal formaat van het formulier is 34 cm breed, 14,5 cm hoog, is meer per consult niet mogelijk. Om meer details te tonen zou een pop-upje getoond moeten worden als je over een consult heen zweeft. Dus niet een klikfunctie maar een Mouseover functie.


 


 


 


Achtergrond informatie: bijgesloten db is slechts een test om dingen in uit te proberen. Het planningsoverzicht zal uiteindelijk ingebouwd moeten worden in een programma wat een hospice in Oeganda gebruikt voor de registratie van patiënten, medicijngebruik en voorraden en consults. 


 


planning.zip


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.