Ga naar inhoud

Game PC voor zoon van 14


Broes

Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gaming ( en schoolwerk )

  • Wat is mijn budget? - Max 2000 € inclusief een scherm
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Dat mag een merk zijn ( twijfel nog )
  • Ga ik overklokken? - Neen
  • Ga ik later upgraden? - Ja.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Zeker Wifi .
  • Ga ik zelf assembleren? - Neen
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 7 of 8
  • Ga ik zelf installeren? - Neen
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Liefst "coole" behuizing, is tenslotte voor jongegast
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Monitor + toetsenbord
  • Heb ik specifieke wensen? - Neen
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, geen voorkeur van shops
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Broes, 

 

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum! 

 

Ik heb voor je deze samenstelling gemaakt. Samengestelde PC's zijn veel goedkoper en kunnen ook veel beter op maat gemaakt worden, wat voor een Gaming PC zeker geen overbodige luxe is. 

 

Als processor heb ik een vrij snelle Core i7 genomen. Het budget laat het toe maar het zorgt er ook voor dat ook toekomstige games die erg CPU-intensief zijn nog erg vlot zullen lopen. Aangezien de standaardkoeler redelijk veel geluid maakt, kiezen we ook nog voor een aparte Scythe Mugen 4 koeler. Er is 16GB aan geheugen aanwezig, ruim voldoende voor de huidige en komende generatie games. Ik heb ook een state-of-the-art moederbord genomen, met heel wat uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst toe. Je kan er later ook supersnelle SSD's in steken die gebruik maken van nieuwe technologieën. De tweede reden waarom ik dit moederbord heb genomen is de Wi-Fi AC ondersteuning. Een dergelijk Wi-Fi kaartje kost al snel €60, dan is het een betere beslissing om een iets duurder moederbord te kiezen. 

 

Verder is de grafische kaart van dienst de GTX 970, die voor extreem goede prestaties zorgt. Een SSD bootschijf van 120GB is aanwezig - maar mocht dit te weinig zijn kan je ook upgraden naar de 250GB variant - en als opslag is er ook een 2TB harde schijf aanwezig. 

 

Alles wordt gestoken in ene Bitfenix Shadow behuizing en gevoed door de Cooler Master V650 voeding. De webwinkel regelt Windows, assemblage en installatie. 

 

Kijk even in m'n handtekening voor een unieke kortingsactie met Azerty.nl. 

 

Wat betreft het scherm, aan welke grootte had je gedacht? Mag dat 24 inch zijn of iets groter met 27 inch? Voorkeur voor een hogere resolutie? Toetsenbord, een normaal toetsenbord of een iets rijker uitgerust bordje voor gaming? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag superjona,

 

de monitor mag 24" zijn maar wel met een hoge resolutie. Toetsenbord inderdaad een iets rijker uitgerust.

De SSD bootschijf graag upgraden naar 250Gig.

 

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. :) 

 

Bij deze de gewijzigde samenstelling met 250 gigabyte bootschijf.

 

Helaas zijn er weinig 24' modellen op de markt met een hoge UHD resolutie. Dit scherm komt echter dicht in de buurt met 28': erg rijkelijk uitgerust, goed paneel, fantastische resolutie maar vooral een zeer kleine responstijd van 1ms: ideaal voor games. 

 

Wat betreft het toetsenbord, mag dit een mechanisch exemplaar zijn? Mechanische toetsenborden hebben als voordeel dat je ze niet helemaal moet indrukken en daardoor beter registeren. Het kan ook handig zijn voor gaming aangezien het een betere feedback geeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de monitor ga ik niet gaan voor een ultra HD scherm maar voor een full HD, lijkt u dit een goeie keuze : iiyama GB 2488HSU-B1 ?

 

Een paar vragen nog :

- is de PC in deze configuratie stil genoeg ? Aangezien het voor in een kleine ruimte is had ik graag een stilwerkende PC.

- kan je ook een DVDRW toevoegen aan je configuratie ? Of worden spellen nu altijd gedownload ipv gekocht op DVDrom ? ( of is dit gewoon een stomme vraag ? ) Moet er geen Bluerayspeler in om films af te spelen ?

- Als grafische kaart configureer je de MSI GTX 970, is de 980 niet beter voorzien op de toekomst ( wel +200€ heb ik gezien ) of is het systeem dan gewoon te krachtig. Kan je 2 monitoren aansluiten op de 970 ?

 

Alvast bedankt voor je tijd en goede raad. Ik probeer me te verdiepen in de materie maar het is ingewikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor een Full HD 24' model kiest is deze Iiyama een zeer geschikte keus. Je betaalt er weliswaar iets meer voor, maar technisch gezien is het een absoluut topscherm. Snelle responstijd, maar belangrijker is de 144Hz functionaliteit, waarmee je beelden in een hogere framerate kan zien. Standaard is het zo'n 60 Hz (beelden per seconde), met dit scherm kan het dus nog een hoop vloeiender. 

 

Deze samenstelling is vrij stil. De processorkoeler werd gewijzigd naar de efficiënte én stille Mugen 4, de koeler van de grafische kaart doet het ook uitstekend en ook de voeding maakt weinig geluid. 

 

Een DVD-Drive ben ik inderdaad vergeten. Tegenwoordig worden alle DVD drives geleverd met zowel lees- als schrijfmogelijkheden. Tegenwoordig worden héél wat games digitaal gedownload, maar af en toe kan je ook een fysiek exemplaar installeren via een DVDtje. Ook voor oudere games kan het handig zijn. Een Blu-Ray speler is ook mogelijk, maar dan is de vraag of je ook effectief Blu-Rays gaat afspelen. Het ziet er niet naar uit dat games in de nabije toekomst op een Blu-Ray schijfje zullen geleverd worden (voor PC's). 

 

De GTX 980 is inderdaad een stevige (en dure) upgrade vergeleken met de GTX 970. Echter is de laatstgenoemde al heel erg snel, ruim voldoende voor de huidige games om op de allerhoogste instellingen te gamen. Ook gamen op twee schermen zal erg vlotjes gaan met de GTX 970. Even ter vergelijking: deze videokaart zal je bijvoorbeeld 2 tot 4 keer betere prestaties opleveren dan een PlayStation 4.

 

Leuk dat je je verdiept in de hardwarewereld! Het is soms een hele boterham, maar als je met vragen zit mag je die hier altijd stellen. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.