Ga naar inhoud

Game PC voor zoon van 14


Broes

Aanbevolen berichten

Hey superjona,

 

gisteren de set-up eens bekeken met de zoon en hij begint enthousiast te worden :-) . Zelf had hij ook opzoekwerk gedaan.

Hij is "zot" van PC's genre Alienware en Digital Bolt storm 3. Van een dure smaak gesproken :hmmmm: . Maar ik denk dat ik hem wel aan het verstand kan brengen dat een built betere value for money is ( of zie ik dit verkeerd ? ).

Het enigste wat hij anders wil is de behuizing. We hebben al eens zitten grasduinen in de behuizingen op azerty.nl maar waar moet ik op letten ? Met of zonder voeding ? Midtowermodel ? Koeling ?

 

PS : een game muis had hij al bijeengespaard :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen. ;) 

 

Alienware PC's en systemen van Digital Bolt zijn inderdaad heel erg prijzig. Met een samenstelling haal je absoluut meer 'bang for the buck'. In sommige gevallen scheelt het zelfs 2x zo veel in aanschafprijs. 

 

De behuizing wijzigen is geen enkel probleem. Je kan hiervoor een Midtower of Fulltower model nemen, waarbij de laatstgenoemde wat groter zal zijn. Altijd een behuizing nemen zonder voeding, en qua koeling hoef je je geen zorgen te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een praktische vraag over het aansluiten van 2 full hd monitoren. Aangezien je 1 Hdmi aansluiting hebt op je GTX970 moet je dan je ander scherm via verloopstekker DVI/HDMI aansluiten ? Of zie ik dit verkeerd. Kan de 970 dan 3 schermen aan ( aangezien er 1 HDMI en 2DVI's zijn ) ?

 

Op verschillende websites geven ze aan dat 16gig ram en i7 core weinig tot geen meerwaarde geven om te gamen, wat is jouw visie hier op ? Als je start met 8gig ram, kan je die dan later nog upgraden naar 16 of meer ?

 

Mijn excuses als mijn vragen een beetje simpel lijken maar ik heb toch al heel veel bijgeleerd op enkele dagen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem voor de vragen! Zelf heb ik heel wat van m'n hardwarekennis verkregen door vragen te stellen.  ;)

 

De tweede monitor zal inderdaad aangesloten moeten worden via DVI of DisplayPort. Een verloopstekkertje wordt meestal meegeleverd. De 970 kan zonder problemen drie schermen aan. 

 

Voor gaming zal je in de praktijk het verschil tussen een snelle i5 en een snelle i7 niet echt merken. Om echter wat vooruitstrevend te zijn naar de games van de toekomst (waarvan sommigen een hoop CPU-intensiever zijn, lijkt me de i7 een goede beslissing. Zo heb je voldoende kracht voor games die ook over enkele jaren zullen uitkomen. Hetzelfde geldt voor 8 GB geheugen: momenteel nog ruim voldoende, maar in de nabije toekomst zullen games zeker en vast 16 GB kunnen benutten. Als je van plan bent om veel te gaan multitasken zou ik zowieso al 16 GB nemen. Je kan gerust twee geheugenlatjes van 4 GB nemen (2 x 4GB) en later nog twee bijsteken. 

 

De Wi-Fi antennes op het moederbord zijn absoluut van bovengemiddelde kwaliteit. Dankzij Wi-Fi AC geniet je ook van hogere snelheden en een beter bereik. Echter is het wel zo dat je Router hierin de belangrijkste factor zal spelen. Met een degelijke router zal het overbruggen van een grote afstand beter lukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.