Ga naar inhoud

Ecops-virus


Aanbevolen berichten

Hallo,

Deze namiddag is mijn pc slachtoffer geworden van het ECOPS-virus.

Ik heb wat rondgesurft en heb het geprobeerd met de Kaspersky Rescue Disc, wat niet lukte.

Het bestand: twexx32 was namelijk niet terug te vinden en ik kon ook explorer.exe niet verwijderen. (foutmelding: Could not make folder /root/.local/share/Trash)

Iemand enig idee hoe ik van dit virus verlost kan worden?

Vriendelijke groeten,

Wouter Callewaert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Callewaertwouter. Welkom op PCH!

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurrt,

Het is jammergenoeg niet meer mogelijk om nog een programma of bestand te openen.

Als ik mijn laptop opstart, hetzij in normale modus, hetzij in veilige modus krijg ik enkel het scherm van ECOPS.

De oplossing die op dit forum te vinden is voor Windows Vista, werkt niet voor Windows 7 (bestanden zijn niet te vinden en kunnen niet worden verwijderd met Kaspesky Rescue Disc 10)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bent u zeker dat u niet in veilige modus kunt opstarten? Druk herhaaldelijk op F8 tijdens het opstarten (nog VOOR dat het windows opstartlogo verschijnt).

Ja ik heb het daarnet nog meerdere malen geprobeerd maar ben altijd op hetzelfde probleem gekomen. Het is niet mogelijk om een programma te openen, enkel het gekende scherm met o.a. de melding: Vorte Ordinateur a été bloqué pour violation de la loi Belgique .... komt tevoorschijn.

Vriendelijke groeten,

Wouter Callewaert

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

Uw vraag is intern in behandeling. Even geduld.

Als u de usb-stick in de usb gleuf steekt, gaat die stick automatisch herkend worden (autoplay wordt afgespeeld). Kan je dan niet op "openen" klikken of lukt het klikken ook daar al niet op je besmette computer?

(zet dit bestand, hijackthihs.exe, op de stick: Download HiJackThis from SourceForge.net

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het nu nog enkele keren geprobeerd, maar de laptop reageert gewoon niet...

Geraak je nog in Veilige Modus met Opdrachtprompt? Dat zijn één van je keuzes in dat zwarte scherm dat je hebt als je op F8 klikt. Als je "Veilige modus met opdrachtprompt" neemt in die lijst, kan je dan in dat zwarte scherm commando's intikken of gaat dat ook niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.