Ga naar inhoud

bootmgr is compressed


pzgc

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds gisteren is start mijn computer niet meer op en krijg bovenstaande melding. Tevens geeft hij aan dat ik ctrl-alt-delete moet indrukken voor herstart. Echter uiteraard krijg ik na herstart weer dezelfde melding. Een herstel via windows dvd draaien werkt niet ondanks dat mn bij opstart hij wel gelijk naar de dvd gaat.

Wie heeft raad of heeft hetzelfde probleem (gehad).

Alvast bedankt voor je antwoord

gr.

gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een herstel via windows dvd draaien werkt niet ondanks dat mn bij opstart hij wel gelijk naar de dvd gaat.

Heb je het als volgt geprobeerd:

- start met de windows cd

- wanneer je in de herstelmodus zit (zie filmpje hieronder), druk je op Shift-F10. Setup zal nu de commandprompt laden.

- Typ het commando bootrec /fixboot en druk op enter

- Typ vervolgens bootrec /fixmbr en druk op enter

- Typ het commando exit

- Herstart de pc. Start hij nu terug normaal op?

Bekijk

het filmpje (volledig!!!) aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat hij geeneens opstart in de herstelmodus. Je hoort wel dat de dvd aan het werk is maar op een gegeven moment stopt hij. Het lijkt erop dat hij de opstartmodus niet kan lezen ofzo?

Test de windows cd eens op een andere computer. Je kan daarmee niets fout doen aan de andere computer. Gewoon testen of hij daar tot het setup-scherm gaat. Het kan namelijk zijn dat de windows cd defect of beschadigd is. (krassen????????)

Staan de instellingen in de BIOS juist? Dus opstartvolgorde: éérst cdrom, daarna harde schijf?

Heb je in het verleden al problemen gehad met de harde schijf? Hoe oud is de harde schijf?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas beschik ik thuis niet over een 2e-computer, dus op dit moment niet te checken. In de bios heb ik idd al geprobeerd om de optie dvd/cdrom aan te klikken. Maar helaas deed hij dat ook niet. Heb nog geen problemen gehad met de harde schijf. Zelf denk ik niet dat dat het is omdat ik wel in het begin bij het opstarten aangeven krijg waar mn harde schijf en de rest v/d computer uit bestaat. Ik ga ervan uit dat als ik deze gegevens niet te lezen krijg de harde schijf kapot zou zijn. Mijn computer is +/- 7 jaar oud, dus best wel oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vindt je een duidelijke uitleg over hoe je de opstartvolgorde in de BIOS kunt veranderen

Je harddisk kan je als volgt testen:

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Bedankt aan Asus voor de tips.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@pzgc

Het probleem is dat je niet meer in Windows geraakt. Om je harde schijf alsnog te kunnen testen kan je best onderstaande procedure volgen (in plaats van de procedure in bericht 6). Je dient wel over een andere computer te beschikking om de cd te maken. Ik lees dat je over geen 2de computer beschikt, maar ik raad je toch aan om vlug je windows schijf te testen (op het werk, bij vrienden, bij kennissen).

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had had dit vandaag ineens na het installeren van updates. Ik had dit opgelost door bij het opstarten van de pc op F8 te drukken en de schijf te kiezen waar windows op staat geïnstalleerd. de eerste keer werkte het niet maar de tweede keer wel en startte hij weer naar windows. Kwam er achter dat ik mijn bios nog verouderd was, de melding was weg na het updaten hiervan.

Als je in het bios kan komen tijdens het opstarten, controleer dan of windows vanaf de juiste schijf start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.