Ga naar inhoud

Foutmelding "Er bevindt zich geen schijf in het station."


Gast shuttle

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Lang over gedaan, en dacht nu dan ook van alle problemen verlost te zijn. Mooi niet dus :')

Op bepaalde momenten krijg ik het volgende foutbericht:

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Device\harddisk\Dr3

Het bericht verscheen (om maar even een paar voorbeelden te geven) toen ik een .exe bestand opende en toen ik probeerde een Windows-update uit te voeren.

Wegklikken lukt soms wel, soms niet, maar het bezorgt me een hoop problemen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Oplossing 1:

\Device\Harddisk\DR3 is een media slot (ingang voor memorycard (bijv. sd-kaart)).

Als je memorycard in de kaartlezer zit, haal de card er dan uit.

Zo niet, dan doe je het er in. Onderaan rechts aan het klokje zie je een naar boven wijzend pijltje. Daarachter zit een icoon van een usb stekker. Rechtsklik daarop en kies "uitwerpen".

Oplossing 2:

Dit is een bug van Quick Time Tray Icon.

Ga naar Start > Uitvoeren en typ Msconfig. Selecteer start en verwijder het vinkje voor "quicktime".

Herstart de pc.

Oplossing 3

Hebt u Windows XP SP3 geinstalleerd? Zonee, kan je dit hier doen.

http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/confirmation.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

---------------------------------------

Lees ook: http://support.microsoft.com/kb/330137

Groet,

Kurt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord!

Er zat inderdaad een memorycard in de kaartlezer, maar als ik deze eruit haal gebeurt er niks, ook geen pijltje dat verschijnt. Bij de tweede oplossing snap ik het niet zo goed. Als ik msconfig open, zie ik nergens 'start'? Wel 'opstarten', maar daar staat geen quicktime bij. En SP3 kan ik dus niet installeren omdat ik dan (onder andere) die melding krijg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de tweede oplossing snap ik het niet zo goed. Als ik msconfig open, zie ik nergens 'start'? Wel 'opstarten', maar daar staat geen quicktime bij. En SP3 kan ik dus niet installeren omdat ik dan (onder andere) die melding krijg...

Je moet via de startknop naar uitvoeren gaan, daar moet je msconfig intypen.

In het volgende scherm klik je op het tabblad opstarten.

Daar zou je het programma quicktime moeten zien.Verwijder daar het vinkje bij quicktime.

Vindt je quicktime niet, kijk dan eens bij je geïnstalleerde programma's of je quicktime op je pc staan hebt.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie niet waagt.......

Grapje, je kan het gerust eens proberen.

Microsoft geeft dit als oorzaak:

Dit gebeurt als de volgende omstandigheden zich tegelijk voordoen:

U hebt een verwisselbaar station, zoals een Zip-drive van Iomega, geconfigureerd als stationsletter C.

In het verwisselbare-schijfstation bevindt zich geen verwisselbare schijf.

Heb je zo'n probleem geeft mircosoft dit als oplossing:

U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen:

Plaats een verwisselbare schijf in het verwisselbare-schijfstation voordat u de computer opstart.

Geef de toegewezen stationsletter voor het verwisselbare-schijfstation een andere letter dan de letter C.

Ga als volgt te werk om de stationslettertoewijzing te wijzigen in Windows XP:

Meld u als beheerder aan op de computer.

Plaats een schijf in het verwisselbare-schijfstation.

Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Beheren.

Klik op Schijfbeheer.

Klik met de rechtermuisknop op de partitie, het logische station of het volume die/dat u wilt wijzigen en klik op Stationsletter en paden wijzigen.

Klik op het verwisselbare station, klik op Wijzigen, klik op de stationsletter die u wilt gebruiken en klik op OK.

Het enige wat je doet is een andere stationsletter toekennen aan je memorykaart of zipdrive.

Je moet natuurlijk niet je harde schijf een andere stationsletter gaan geven.

Hoogstwaarschijnlijk is tijdens de installatie van je windows iets fout gelopen met de stationsletters.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na opnieuw een error te krijgen bij het opstarten van de computer heb ik Windows NOG maar eens opnieuw geïnstalleerd. Deze topic heeft dus eigenlijk ook geen nut meer, maar toch bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.