Ga naar inhoud

Hoog processorgebruik en luidruchtige ventilator


LeEbreo

Aanbevolen berichten

Beste,

het processorgebruik van mijn laptop loopt alleen bij het opstarten van een internetpagina al richting de 60 á 70 procent.

Ik heb zelf gekeken of er eventueel verschillende anti virus programma's aanstaan, maar dat is niet het geval.

Op sommige momenten geeft de processor ook aan 100% te gebruiken.

Wat betreft de ventilator loopt die constant te blazen. Dit is voornamelijk als de processor druk bezig is, maar ook als het processorgebruik onder de 10% zit blaast hij constant door en ook met een behoorlijk geluid.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult wat meer info moeten geven:

- al gechecked of de koeling van de laptop schoon is?

- als je 100% processoractiviteit weet, dan heb je toch ook een lijstje met applicaties en hun gebruik op dat moement (ctrl-alt-del)?

- ook één virusbeschermer kan voor verschrikkelijk veel vertraging zorgen. welke gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

De koeling is schoon, ik heb de stofzuiger er namelijk al langs gehaald.

Ik gebruik windows 7 en daar heb ik op het bureaublad de gadget gezet die het processorgebruik laat zien. Als ik naar het taakbeheer ga geeft hij 103 processen aan, maar ik weet niet hoe ik een kopie van die lijst kan maken.

Ik gebruik McAfee als virusbeschermer, het is een 60 dagen proefversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klik in taakbeheer op processen.

klik vervolgens op de letters cpu boven de kolom, en je krijgt de veelvretende processen bovenaan in beeld (met evt nóg een klik op cpu).

overigens denk ik dat het verstandig is je pc-analyse voor te leggen in subforum bestrijding spyware&virussen (zie de instructie-items aldaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat speccy eens openstaan op je laptop en laat Mcafee je systeem scannen en houd dan de temperatuur van je processor eens in de gaten.

Mcafee heeft een behoorlijke systeembelasting en is zeker geen lichtgewicht, daar het om een proefversie gaat zou ik ze verwijderen.

Mocht het verwijderen niet probleemloos verlopen vind je hier een tool die het voor je doet.

Probeer dan eens de gratis versie van Avast en kijk dan eens of het beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.