Ga naar inhoud

windows vista dualboot ubuntu en windows 2000


poonkje112

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb ubuntu 10.4 en windows vista in dual boot en de windows 2000 wil ik er graag bij hebben maar ik weet niet ofdat het kan want paar mensen zeggen nadat de instalatie van windows 2000 windows vista niet meer opstart of de *BSOD* krijgt maar deze ik stel gelijk nog 2 vragen windows vista ziet de cd drive niet en hoe kan ik een partitie groter maken door 4,8 GB van een dvd-Rw.

alvast bedankt

---------- Post toegevoegd om 13:24 ---------- Vorige post was om 13:19 ----------

*BSOD* is de Blue Screen Of Death ( nl de blauwe scherm van de dood ) de bsod is een scherm van een criticale stop in windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ik heb ubuntu 10.4 en windows vista in dual boot en de windows 2000 wil ik er graag bij hebben maar ik weet niet ofdat het kan want paar mensen zeggen nadat de instalatie van windows 2000 windows vista niet meer opstart of de *BSOD* krijgt maar deze ik stel gelijk nog 2 vragen windows vista ziet de cd drive niet en hoe kan ik een partitie groter maken door 4,8 GB van een dvd-Rw.

alvast bedankt

---------- Post toegevoegd om 13:24 ---------- Vorige post was om 13:19 ----------

*BSOD* is de Blue Screen Of Death ( nl de blauwe scherm van de dood ) de bsod is een scherm van een criticale stop in windows.

bijna maar het gaat om de zelfde pc maar zoals hier boven staat beschreven wil ik windows vista , ubuntu 10.04 LTS en windows 2000 samen hebben en hoe ik de geheugen van een dvd-r afhaal en op de hdd toevoegd en de probleem windows vista ziet de cd-rom driver niet.

aangepast door poonkje112
ik was nog niet klaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die situatie gaat wel een aantal problemen veroorzaken. Wanneer je Windows na Ubuntu gaat installeren, wat jij dus wil doen, zal de bestaande grub bootloader worden overschreven met de Windows(200) bootloader.

Waar Grub de reeds geïnstalleerde besturingssystemen netjes mee opneemt, denkt Windows er anders over. Wanneer je nu Windows 2000 gaat installeren kan je voor verrassingen komen te staan. Naar alle waarschijnlijkheid ga je op dan enkel nog maar Windows 2000, en misschien windows 7, in de bootloader zien staan.

Om dat op te lossen moet je een herstel van Grub uitvoeren om alles weer op zijn plaats te krijgen.

Denk er ook aan dat Microsoft de ondersteuning voor Windows 2000 al lang heeft gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht even ik maakte een fout want ik heb nog 2 vragen in deze topic gesteld die nog niet zijn opgelost mijn excuses.

1. windows Vista ziet de cd / dvd driver niet.

2. geheugen van een dvd-r op een partitie overzeten bijvoorbeeld ik wil de ubuntu partitie groter maken en ik heb 12 dvd-r met 4,5GB en die geheugen wil ik bij de partitie voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.