Ga naar inhoud

IP adres verranderd iedere dag


lolleflikker

Aanbevolen berichten

Ik heb al ondernomen dat je IP adres zomaar kan veranderen. Maar, is er toch geen manier om dat te stoppen? Ik draai hier namelijk een website nog maar 4 dagen. Elke dag is mijn IP adres anders en moet ik op MSN enzo telkens weer aan iedereen zeggen dat het verranderd is. Ik heb ook bij No-IP.com een account aangemaakt en dan mijn ip gekopeld aan een nieuw ip adres. Is er geen manier om te maken dat die site dan automatisch zoekt of mijn IP adres gewijzigt is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan in belgië bijna geen static IP adressen krijgen voor normale prijzen, aangezien de providers niet willen dat er sites thuis gehost worden (zorgt voor vrij drukke netwerken).

Ik weet niet welke router je thuis gebruikt (kan je dat type even opgeven aub?), maar er bestaat zoiets al dyndns (door sommige routers ondersteund) waardoor je dynamische ip adressen toch als statisch kan doen overkomen.

DynDNS kan je hier vinden DynDNS Free Dynamic DNS (DDNS) Service

Deze service is 100% gratis, dus wat ook weer positief is. Hij zet je ipadres om in een link, dus als jouw ipadres vb 84.384.333.532 is dan moet je niet dat meer ingeven maar wel joeri123.dyndns.org. Als je dan joeri.be zou registeren moet je die gewoon naar joeri123.Dyndns.org laten doorsturen, en je hebt toch je vaste naam zonder dat je een ipadres aan mensen hoeft te geven, en zonder dat het uitmaakt dat het wijzigt.

Voor dyndns zal je wel een klein programma'tje op je computer moeten installeren die controleert of je ipadres nog steeds hetzelfde is, en indien het gewijzigd wordt stuurt dat programma'tje dat door naar DynDNS zelf (zodat zij terug naar het juiste kunnen refereren). Programma'tje kan je daar uiteraard downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in je router insteld dat hij dynamic moet zijn betekend dat ACHTER de router, dus voor je computers.

het ligt aan je internethoster (zoals hetnet) dat je ip-adres dynamic is

hier is bijna niets aan te doen. (zeker niet in belgië zoals masters ook al zei)

het enige wat je daar aan kunt doen is overstappen naar een hoster die wel een static ip-adres levert.

of hetgene doen wat masters zei: je registreren bij dyndns.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat met een combinatie van 2 systemen moeten werken.

1. Je registreren bij DynDNS zoals Masters uitlegt.

2. De pc waar je website op draait binnen je eigen netwerkje een vast IP-adres geven en op je router de port 80 forwarden naar die pc.

Je router deelt dynamisch ip-adressen uit binnen een bepaalde range (die je meestal zelf kan instellen) aan de pc's die DHCP enabled staan.

Voor de andere pc's moet je zelf het ip-adres vastleggen binnen het bereik van je router maar buiten de range voor DHCP ip's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over poort 80; controleer even of je internetprovider je wel toe laat om via poort 80 te werken. Ikzelf heb telenet en ben daar vroeger nog tegenaan gelopen dat ik een webpagina wou hosten over poort 80, en tegen dat ik uiteindelijk door had dat het probleem niet bij mijn instellingen lag, maar dat m'n provider poort 80 gewoon blokkeerde om daar een eigen site op te draaien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dyndns is een goede keuze.

De pch backup server draait hier ook achter een telenet en na heel wat proberen is het ook gelukt. Het moeilijkste was inderdaad de poorten want dat is wat zoeken, normaal is 8080 vlot bereikbaar.

ivm het wijzigen van je ip adres, als je een nieuwe router hebt is er in het controlepanneel reeds plaats voorzien voor je inloggegevens van dyndns dus gemakkelijk kan het bijna niet zijn.

Om de updatefequentie in te stellen heb je inderdaad een systeem nodig. Bij de pch server was dit vrij eenvoudig daar dit een NAS (network attached storage) is en die heeft in een controlepanneel die dit aanstuurt. Onze nas kan functioneren als ftp, http en mediaserver en downloadserver dus best handig en neemt amper plaats in. enkel maakt het best wat lawaai wanneer er activiteit is. :laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.