Ga naar inhoud

pc start opnieuw op


opa jan

Aanbevolen berichten

We gaan eerst maken dat het blauwe scherm blijft staan zodat je de meldingen kan opschrijven.

Klik op het icoon van mijn (deze) computer en kies in het uitklapmenu voor eigenschappen.

Dan klik je op het kopje geavanceerd. Bij opstarten en herstel klik je op instellingen.

Haal het vinkje weg bij automatisch herstarten en sluit alle vensters door op OK te klikken.

Herstart de computer.

De volgende keer dat je een blauw scherm krijgt, zal dit blijven staan en kan je de foutmelding(en) noteren. Zowel de tekst als de codes zijn voor ons van belang om de fout te vinden.

Zet deze foutmeldingen dan in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vindt je bij microsoft wat het probleem is:

De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat een te hoge kloksnelheid wordt gebruikt voor de processor of bus: U wordt geadviseerd om de hardware uit te voeren met snelheden die door de fabrikant zijn bepaald.

Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.

Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren kunnen uw computer beschadigen. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.

Het geheugen is beschadigd of is niet geschikt voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.

bron:Foutbericht: STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151) ...

kweezie wabbit zal je hierbij wel verder helpen wat je moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dj ke bedankt voor je reactie.

Hoe kan ik zien of de kloksnelheid niet goed is?

Ik heb geen gegevens van de fabrikant.

Hoe kan ik zien of alle koelings apparaten goed werken?

Ik had 512mb geheugen heb er 512mb bij gezet .

De spellen die ik op 1024mb heb gedownload doen het zelfde als die ik op 512 heb gedownload namelijk ik krijg een blauwscherm soms na 5min soms na 5uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.