Ga naar inhoud

Privacy omtrent Facebook, Google, ...


Eraser

Aanbevolen berichten

Heb al meerdere documentaire's gezien waarin verteld wordt door experts dat bij het inloggen op de website van Facebook deze automatisch en meteen privé-gegevens van uw pc 'binnenhaald' en deze in een (centrale) databank verzameld, dus als er iemand anders met zijn Facebook account op mijn pc inlogt worden er over mij gegevens (persoonlijke?) naar een databank van Facebook gestuurd.)

Vraagjes:

Vraag 1

Hoe het mogelijk is om de toegang tot Facebook te blokkeren in Firefox, Internet Explorer, etc... op mijn persoonlijke PC voor eender welke gebruiker, m.a.w. gezegd: 'Hoe kan ik voorkomen als ik mijn PC aan laat staan om éénder welke reden dat een andere gebruiker dan mijzelf zichzelf op Facebook inlogt op mijn persoonlijke PC?' 'Of beter: 'Hoe kan ik de toegang gewoonweg blokkeren tot deze site?' (En neen, heb zelf geen Facebook-account).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het privacygebeuren van Facebook komt dan wel geregeld in de media terug, zoals jij het formuleert is het wel heel drastisch. Alles hangt zo'n beetje af van hoe je jouw eigen privacyinstellingen instelt. Bij het gebruik van bijvoorbeeld 'de tijdlijn' op Facebook geef je direct veel meer toestemming jouw vroegere gegevens vrij te geven.

Verder had ik graag wel eens een bron zien verschijnen wanneer je beweert dat Facebook gegevens van jouw computer haalt. Dat zowat alles wat je met je Facebookaccount doet ergens behouden wordt is dan eerder een correcte uitspraak.

De gegevens en bestanden op jouw computer zijn dus wel degelijk veilig van Facebook.

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu niet de tijd om de reportage te bekijken, kan zijn dat ik deze al heb gezien, waarschijnlijk wel. Heb er twee over Facebook gezien, waarvan één op Canvas en één op de NOS. En ondanks het verbod vanwege Privacy-wetgevingen in Europa waaraan Facebook zich zou moeten houden doet Facebook dit absoluut niet! In één reportage was er sprake van een aanklacht van de overheid van Duitsland tegen Facebook hieromtrent, maar om één of andere wetgeving of reden was en is dit nog steeds onmogelijk omdat het hoofdkwartier van Facebook in Californië, als ik mij niet vergis, gelegen is.

Ik kom morgen wel terug op de andere berichten, alvast bedankt, heb nu weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu niet de tijd om de reportage te bekijken, kan zijn dat ik deze al heb gezien, waarschijnlijk wel. Heb er twee over Facebook gezien, waarvan één op Canvas en één op de NOS. En ondanks het verbod vanwege Privacy-wetgevingen in Europa waaraan Facebook zich zou moeten houden doet Facebook dit absoluut niet! In één reportage was er sprake van een aanklacht van de overheid van Duitsland tegen Facebook hieromtrent, maar om één of andere wetgeving of reden was en is dit nog steeds onmogelijk omdat het hoofdkwartier van Facebook in Californië, als ik mij niet vergis, gelegen is.

Ik kom morgen wel terug op de andere berichten, alvast bedankt, heb nu weinig tijd.

En nu Facebook hier weet van heeft, dat zelfs de overheid van Duitsland hen niks kan maken, gelooft u dan echt dat Facebook zich aan eender welke Europese Privacy wetgeving zal houden? Integendeel, dit betekent Carte-Blanche voor Facebook.

En betreft google, daar hoor ik ook meer en meer negatieve berichtgevingen van, heeft u daar soms geen artikel over?

Maar alleszins bedankt voor alle reacties.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google staat inderdaad niet altijd in het goede daglicht, maarja welke gigant eigenlijk wel?

Op jouw verzoek vond ik nog een voorbeeld van een privacyschandaal in Nederland, hier lees het artikel (bron ZDnet).

Overigens gaat Google binnenkort nog iets bijschaven aan hun privacybeleid, wat ze hier zelf over schrijven vind je hier terug (bron Google).

Tot slot vond ik nog een leuke blog om te overlezen. Een vergelijking tussen Google en Facebook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is eigenlijk maar één zekerheid in deze hele materie; als u op een of andere manier gebruik maakt van gegevensoverdracht, of dat nu digitaal, analoog, papier of gewoon visueel is, dan kunnen anderen die dat wensen die gegevens onderscheppen en (mis)bruiken. Dat is vandaag zo en dat is altijd zo geweest. Geen enkele technologie of wetgeving gaat dat veranderen.

Dus als u geheimen heeft zorg dat u de enige bent die ze kent, en bewaar ze in uw hoofd ! (En hopelijk praat u niet in uw slaap :-)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google staat inderdaad niet altijd in het goede daglicht, maarja welke gigant eigenlijk wel?

Op jouw verzoek vond ik nog een voorbeeld van een privacyschandaal in Nederland, hier lees het artikel (bron ZDnet).

Overigens gaat Google binnenkort nog iets bijschaven aan hun privacybeleid, wat ze hier zelf over schrijven vind je hier terug (bron Google).

Tot slot vond ik nog een leuke blog om te overlezen. Een vergelijking tussen Google en Facebook.

Deze ga ik later zeker eens lezen als ik wat meer tijd heb, zeker de eerste en de laatste link, betreft de tweede link, google kan over zichzelf vertellen wat het wilt, maar zal ik waarschijnlijk ook wel lezen.

Er is eigenlijk maar één zekerheid in deze hele materie; als u op een of andere manier gebruik maakt van gegevensoverdracht, of dat nu digitaal, analoog, papier of gewoon visueel is, dan kunnen anderen die dat wensen die gegevens onderscheppen en (mis)bruiken. Dat is vandaag zo en dat is altijd zo geweest. Geen enkele technologie of wetgeving gaat dat veranderen.

Dus als u geheimen heeft zorg dat u de enige bent die ze kent, en bewaar ze in uw hoofd ! (En hopelijk praat u niet in uw slaap ).

Er is wel een groot verschil tussen gegevens met persoonlijke informatie op een Hard Drive bewaren die niet aan internet gekoppeld is, deze thuis op papier te bewaren, of deze gegevens met persoonlijke informatie 'online' te bewaren.

Wat Google er zelf over vertelt kan je hier lezen.

Zoals ik al eerder heb vermeld is dit 'subjectieve berichtgeving', zal ik ook later lezen, tijdgebrek momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.