Ga naar inhoud

standdaarddocument met invulvelden maken in word 2007


iris38

Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen hoe je in word 2007 een standdaarddocument maakt met invulvelden. In 2003 waren dat grijze velden waar je met een tab naar het volgende veld ckon gaan.

Ik zoek het om een standaard contract te maken waarin zaken als naam, geboortedatum, salaris etc. in elk contract anders zijn. je wilt niets steeds overschrijven of deleten van tekst, is te fout gevoelig.

Ik kan met word werken, maar weet weinig van macro's dus als iemand het weet graag een antwoord voor dummies:-)

Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je zoals in het voorbeeld in de word bijlage? Dat kan je het doen via besturingselementen.

Op de plaats waar de in te vullen tekst moet komen, voeg je een besturingselement in. Deze vind je onder de tab "Ontwikkelaars" op het lint. Standaard staat deze af. Om "ontwikkelaars" op te zetten doe je het volgende:

Officeknop --> opties(voor word) --> lint aanpassen -->ontwikkelaars selecteren.

(ik volg hier de indeling van word 2010, in 2007 kan het iets anders zijn).

Daarna ga je naar de tab ontwikkelaars en kies je het gewenste besturingselement.(zie jpg-bijlage)

voorbeeld.docx

post-7171-1417704422,3588_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.