Ga naar inhoud

lege OEM-partitie?


skeeto

Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion PC Akoya P4385 gekocht en wou de harde schijf van 2TB in partities verdelen er zijn echter al 4 primaire partities:

100MB systeem

C boot

D recovery

1 GB OEM-partitie is 100% vrij

Waarvoor dient die OEM-partitie en kan ik die dan ev verwijderen?

Is er anders nog een andere oplossing

Ik kan de C wel verkleinen maar de vrij gekomen ruimte niet formateren

Alvast bedankt

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de OEM-partitie staan bestanden die samen met de recovery cd nodig zijn bij een recovery. Dus als jij je systeem ooit wilt recoveren zeker niet verwijderen.

Daar je al 4 primaire partities hebt zal je van de vrij gekomen ruimte een logisch station moeten maken waarop je dan uitgebreide partities kunt aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan alleen kiezen voor een nieuw eenvoudig volume, dan start er een wizard met de vrije schijfruimte dan stationletter toewijzen waar je kan kiezen voor een letter of volume aan een lege NTFS-map koppelen. Moet ik dan dit laatste nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nog verder gezocht op het net en op verschillende fora wordt het zelfde probleem besproken zonder echter een pas klaar antwoord (vb breekpunt.nl). Kan ik een kopie maken van de recoveryschijf op een dvd? En kan ik die vrij gekomen schijf dan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.