Ga naar inhoud

[OPGELOST] E-id in ubuntu 9.04


Aanbevolen berichten

Heb vandaag zo'n gratis kaartlezer gehad voor men identiteitskaart, maar ik krijg hem niet aan de praat. Heb alle software van de website gedownload en in firefox de nodige certificaten geïnstalleerd. Als ik de kaartlezer aansluit via usb dan blijft het lichtje pinken.

Als ik probeer in te loggen op de website my.belgium.be krijg ik steeds een foutmelding met SSL-peer kan uw certificaat niet verifiëren.

Iemand nog enig idee wat ik moet doen?

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij windows is het zo:

Je hebt een programma die u ID kaart kan lezen. Ik weet wel niet of dat ook bij Linux zo is.

Je hebt plugins voor de browser en die wordt alleen zichtbaar bij ondertekenen.

Deze wordt alleen zichtbaar zodra je ergens moet ondertekenen en java wordt gestart.

Ik heb even gelezen in de handleiding en ik moet zeggen dat het nagenoeg indentiek is als bij Windows Firefox.

Dus indien je niet kan dan zal ik dat straks eens bij Firefox doen want ik gebruik IE8 voor ondertekenen. Ik kan dan wel alleen helpen door Nederlandse woorden te geven en je zal dan Engels moeten vertalen tenzij Linux Firefox ook Nederlands is.

Opgelet: Firefox moet standaard browser zijn want bij Linux hebt je ook verschillende browsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een videokaart probleem met mijn computer kan ik pas morgen uw probleem bekijken. Ik moet een nieuwe kopen. Wist allang maar nu is het echt gedaan met de videokaart. Dat hoop ik althans anders new comp kopen.

Dus verder doen met laptop en nog niet gewoon. Mijn vinger komt overal tegen de toetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je de PKS11 geinstalleerd hebt moet je uw indentiteitskaart in de cardreader steken anders werkt het niet.

Er is toch wel een verschil tussen windows en linux tenminste als windows Firefox 3.5 heeft en nu weet ik niet welke versie de uwe is.

Als je toch FF 3.5 hebt dan zou ik overwegen om verder te werken met deze die voor windows bedoeld is: http://eid.belgium.be/nl/binaries/Firefox_WIN_NL_tcm147-62542.pdf

Het verschil tussen 3.0 en 3.5 is dat je bij 3.5 geen pin code moet opgeven om naar my.belgium.be om in te loggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.