Ga naar inhoud

[OPGELOST] configuratie van IP camera op telenetaansluiting


guidobove

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb onlangs twee IP camera's aangesloten op mijn netwerk thuis. Telenet is de provider en er is door telenet een motorola 5101 modem geïnstaleerd.

Mijn router is een LinksysWRT54GC en daarop zijn twee IP camera's aangesloten. Ik heb in deze router de forwarding geactiveerd naar het adres van één van de camera's via poort 8001. Ik heb in de router ook MTZ geactiveerd en geforward naar het adres van één van de camera's. Ik heb bij dyndns een dns aangemaakt en geactiveerd. In de camera's heb ik ook DDNS geactiveerd en gelinkt naar het dnsadres.

Zolang ik thuis in mijn eigen netwerk bezig ben lukt alles, zowel een connectie via het WAN IP adres als via dns. Eenmaal ik buiten het netwerk tracht aan te sluiten op de camera's is het verhaal uit. Géén connectie.

Ik kan wel met het WAN IPadres met daarachter :8080 op mijn router geraken.

Kan iemand me helpen?

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze aangevraagd en geactiveerd bij Dyndns.org. Je laatste opmerking heb ik niet goed begrepen. Ik dacht dat het de bedoeling was dat je via de router door een forwarding op de IP camera terecht zou komen. Via dns kom ik op de router en via de router door een forwarding kom ik op mijn camera, dacht ik, of ben ik helemaal mis? In ieder geval als ik vanuit mijn eigen netwerk naar dyndns ga dan lukt het. Doe ik het extern dan gaat het niet, behalve als ik :8080 achter het adres zet dan kom ik uit bij de router (LinksysWRT54GC). Mijn OS is Xp service pack 3.

Hartelijk dank voor je hulp !

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk.

Je moet de ip-camera forwarden.

Maar volgens voorlopige bronnen moet je de poort 80 openen voor camera 1

Voor camera 2 is dat 81 enz.

Ieder camera moet ook een eigen IP adres hebben en liefst een grote. bijvoorbeeld: 192.168.2.100 tot maximaal 192.168.2.255

Maar om de hackers wat moeilijker te maken is het beter om uw router een andere IP adres te geven. Dus niet de bekende 192.168.2.1 of 192.168.1.1. naargelang de router.

Ik zal vannacht nog eens goed informeren over hoe en wat en vooral is beveiliging te verbeteren want hoe je ook bekijkt: je zet een poort wagenwijd open en dan kunnen de hackers binnen komen zelfs via uw camera naar uw computer.

Het zou beter zo zijn: je log in en dan is poort open. Je log uit en dan is poort toe.

Ik weet niet of dat mogelijk is.

Maar eerst bekijken we hoe we extern naar uw camera kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.