Ga naar inhoud

[OPGELOST] usb


bolwerk

Aanbevolen berichten

M,ik heb een 2e hands laptop aangeschaft,geeft volgend probleem.

Is de muis aangesloten op de usb poort met opstarten,krijg een crash en gaat de laptop in veilige modus.Als ik opstart zonder muis dan start hij goed op en kan dan gewoon de usb poorten gebruiken.Heb alle updates geinstalleerd.

Type laptop Acer Aspire 9300.

Hoe nu verder ,met vriendelijke groet,Bolwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het zo eens:

Start de laptop op zonder muis en druk de hele tijd op F8

Je komt in veilig modus.

Ga naar Deze computer (computer bij vista)

dan met de rechtermuis op eigenschappen.

Klik op hardware en dan apparatenbeheer

Je ziet dan muizen en ander aanwijsapparaten.

Klik op +

Je ziet nu denk ik de muis

Als dat zo is dan met de rechtermuis verwijderen.

Start de laptop weer op zonder muis.

Als de laptop helemaal klaar is dan de muis aansluiten.

Hopelijk vind windows een nieuwe hardware.

De fout ligt vermoedelijk op een com fout.

Mogelijk hebt je nog een andere toestel die gebruikt maakt van de com-poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,ben wat laat meet rereactie,sorry,maar heb gedaan zoals door u omschreven geen succes,muizen verwijderd maar deze installeren zich weer bij het opnieuw opstarten.Heb de helpdesk Acer gebeld,conclusie er zit geen recovery prog.Heb de verkoper ogebeld en het verteld van recovery set.Ja,zei deze kan kloppen heb een nieuwe harde schijf ingezet zo doende.

Kan wel een nieuwe recovery-cd kopen,maar zei de verkoper die installeerd Fat 32 en ik heb in een andere versie geinstalleerd dan is de pc. sneller.Graag een advies van u,hoe en wat ik moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg verbaasd dat de verkoper nu nog praat over fat32.

Ten eerste Fat32 is nu helemaal niet meer veilig.

Ten tweede is het juist indien je NTFS hebt dat je stukken veiliger ben.

Technisch gezien kan je geen NTFS vanaf afstand benaderen zonder uw toestemming of hack.

Als de verkoper hier mee wilt zeggen dat fat32 uw usb wel zou werken dan zou ik niet weten waarom wel bij Fat32 en niet bij NTFS. Voor driver maakt het niet uit dat het fat32 of NTFS is.

Daar buiten is fat32 aanzienlijke trager dan NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,ik heb een kat in de zak gekocht,maar wat moet ik nu doen wel of niet een recovery disk aanschaffen,de verkoper:viking: geeft nul reactie en ik wil ook niks meer met die goser te maken hebben.Heb de drivers van de webcam geinstalleerd staat wel in apperaatbeheer,maar kan hem nergens terug vinden,om te openen.Het wordt steeds gezelliger.Maar ik geef niet op.Graag advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de recovery cd zal ik nog opzoeken.

Maar in heb voor u muis gedownload om de code te lezen.

Je een programma om dat te regelen: Synaptics

Ga naar start

Typ in zoekopdracht Synaptics ofwel touchpad

Daar moet je normaal gezien control panel zien om uw muis te regelen.

Als dat niet zo is dan deze downloaden:

http://global-download.acer.com/GDFiles%5CDriver/TouchPad/Touchpad_Synaptics_9.0.3.0_Vistax86.zip?acerid=633638205333608259&Step1=Notebook&Step2=Aspire&Step3=Aspire%209300&OS=V10&LC=en&SC=EMEA_3

Deze download is wel voor Vista 32 bits

Als je XP hebt dan deze nemen:

http://global-download.acer.com/GDFiles%5CDriver/TouchPad/Touchpad_Synaptics_8.3.5_XPx86.zip?acerid=633638205516759303&Step1=Notebook&Step2=Aspire&Step3=Aspire%209300&OS=X02&LC=nl&SC=EMEA_3

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,bedankt voor al de moeite,maar windows vista premium is in NTFS geinstalleerd.Dus de opgegeven downloadvan u kan ik niet installeren.

Ik vraag u nog één poging te doen en als dat niet lukt geef ik het op.

Alvast bedankt en een prettig weekend,Bolwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.