Ga naar inhoud

funktietoets


Postman Hans

Aanbevolen berichten

Heb een vraagje. Kan een bestand niet van mijn pc krijgen. Het is een mov bestandje. Ik ben wel op de hoogte van met dos te werken doch weet echt niet meer op welke functietoets ik moet duwen bij het opstarten van de computer om in dos te geraken. Het is iets doms maar ik weet het echt niet meer. Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuivere DOS bestaat niet in XP of Vista.

Wel een NTDOS maar dat is een emulatie dos.

Je hebt 2 mogelijkheden:

1) Computer opstarten en dan de hele tijd op F8 klikken en dan komt je in veilig modus.

Waarschijnlijk kan je dan wegdoen.

2) Computer opstarten en dan de hele tijd op F5 klikken en dan komt je in veilig modus met Dos achtige scherm.

Je kies het beste om veilig modus zonder netwerk door op F8 te klikken.

Dan kies je administrator.

Indien je een venster krijgt met system32> dan typ u explorer.exe

Dan sluit je de venster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat dit forum niet is om berichtjes te verzenden maar om te reageren het volgende. Gezien mijn leeftijd ben ik al een beetje bezig met computer als amateur. Ik ben begonnen met dos dan windows 3.11 dan win 95 dan win 98 en tenslotte xp. Vista ga ik overslaan en misschien volgend jaar win 7 maar dan na het eerste servicepack. Mijn cursus dos van enkele honderden bladzijden staat altijd bij mij.

groetjes postman Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag gerust berichten geven hoor.

Dos boekje zou ik houden en is nuttig alhoewel bij huidige meer commando nodig hebt maar de kern is in principe hetzelfde.

Wat u zegt om Windows 7 na service pack 1 te nemen is misschien wel een verstandige keus maar ik denk dat het deze keer wat langer zal duren eer er een service pack komt want Windows 7 is een afgeslanke Vista maar met andere toevoeging maar dan met meer drivers.

Je kan Vista vergelijken met de eerst XP en toen was er ook een probleem met de drivers en met de NTFS.

Ik heb net als u ook begonnen met Dos en eveneens alle Windows tot XP maar op mijn laptop staat wel Vista. De meest lompste Windows die ik gezien hebt en ik heb nog liever Windows 3.11 dan Vista.

Bij Windows 3.11 had je tenminste nog een kale Windows en neemt enkel de programma die je nodig hebt. Bij Vista is dat net andersom. Veel te veel programma die je niet gevraagd hebt.

Maar ja, we moeten met de tijd meegaan anders worden we analfabeet en dat willen we ook niet hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.